خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام رستگاری مطرح کرد:

تندروی در اندیشه امام رضا(ع) جایی ندارد/ برخی مدعیان پیروی از نظام، به امور افراطی دامن می‌زنند

یک استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در اندیشه امام رضا(ع) تندرویی جایی ندارد، گفت: امام رضا (ع) تهمت و اهانت به عالمان را معصیتی بزرگ می‌دانستند و قطعاً همین سفارش ایشان درس بزرگی برای جامعه امروز ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) که در محل دفتر آیت‌الله صانعی در قم و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: ایمان راسخ می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای بسیار بزرگ، انسان را از پلیدی‌ها و زشتی‌ها نجات دهد.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم به دو صورت به مسئله ایمان نگاه شده است، گفت: ایمان برخی از افراد ایمانی است که تا پس از مرگ نیز همراه آنان خواهد بود اما ایمان برخی افراد از آنجایی که ایمانی راسخ نیست، به عنوان ایمانی عاریه‌ای شناخته شده و هنگامی که انسان در حالت مرگ قرار می‌گیرد، از او گرفته می‌شود.

photo_2016-11-30_13-42-39

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در پنج آیه اول سوره حجرات تاکید شده که انسان‌ها همواره باید در مسیر اعتدال حرکت کرده و از خدا و رسول او جلو نیفتند؛ همچنین در بخشی از سوره احزاب نیز تاکید شده که در اجرای فرامین خدا و رسول نباید کندروی داشت؛ بنابراین رمز و راز سعادت انسان این است که در دینداری خود نیز جانب اعتدال را رعایت کند.

وی با تاکید بر اینکه در اندیشه امام رضا (ع) نیز تندروی جایی ندارد، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی ضمن ایستادگی بر اصول و ارزش‌ها، جانب اعتدال را رعایت می‌کرد و یکی از تاکیدات مهم ایشان نیز همین بود؛ در همین راستا ایشان تهمت و اهانت به عالمان بزرگ را معصیتی بزرگ می‌دانستند که همین سفارش ایشان درس بزرگی برای جامعه امروزی ماست.

این استاد بزرگ حوزه علمیه قم افزود: بسیاری از افراد هستند که امروزه ادعای پیروی از نظام و انقلاب و امام را دارند اما در اصل فقط به دنبال منافعشان هستند و منافعشان را نیز می‌برند اما از آنجایی که ایمان واقعی به آنچه که بیان می‌کنند ندارند، به کارهای افراطی نیز دامن می‌زنند.

کد خبر : ۴۳۳۴۷۰