خبرگزاری کار ایران

توافق احزاب اپوزیسیون کره‌جوبی برای محاکمه رئیس‌جمهوری

احزاب اپوزیسیون کره‌جنوبی با برکناری بدون محاکمه رییس‌جمهوری این کشور مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، سه حزب اصلی اپوزیسیون کره‌جنوبی امروز-چهارشنبه- در رابطه با نحوه برکناری «پارک گئون های» رییس‌جمهوری این کشور توافق کردند.

در پایان نشست نمایندگان این احزاب اعلام شد آنها برکناری فوری پارک و سپس پیگیری پرونده وی و در صورت لزوم محاکمه را خواستارند.

پارک پیش‌تر فراهم شدن شرایطی برای خروج امن از جایگاه ریاست‌جمهوری را از پارلمان خواستار شده بود. رهبران احزاب اپوزیسیون کره اما برکناری بدون شرط پارک را خواستار شدند.

پارک به دلیل رسوایی‌های مطرح شده که مقام ریاست‌جمهوری این کشور را تحت تاثیر قرار داده، به شدت برای استعفا تحت فشار است که این موضوع موجب شده تا دولت وی برای خلاء قدرت در این کشور به نبرد سرسختانه بپردازند. تلاش برای استیضاح پارک در پارلمان همچنان ادامه دارد.

پارک در تحقیقاتی که از سوی یک دادستان مخصوص آماده شده و انتظار می‌رود که در ماه آینده میلادی منتشر شود، همکاری خواهد کرد. وی به همین دلیل به تحقیقات حاضر پاسخگو نخواهد بود.

«چوی سون سیل» دوست و فرد مورد اعتماد پارک و دستیار سابق وی، تفهیم اتهام شده است و پارک به عنوان شریک در تحقیقات از سوی دادستان‌ برای فشار روی شرکت‌های دولتی برای کمک‌های مالی به موسساتی که وی از سیاست‌های آنها حمایت کرده، متهم شده است.

کد خبر : ۴۳۳۴۱۸