خبرگزاری کار ایران

بیانیه مطبوعاتی نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل:

مصوبه اخیر محصول سیاست تخاصمی آمریکا است

نماینده کره شمالی در سازمان ملل مصوبه حقوق‌بشری ضد پیونگ‌یانگ را سوء‌ظن و بدگمانی نامشروع سیاسی آمریکا دانست.

به گزارش ایلنا، " سین سو هو" نماینده دائم کره‌شمالی در سازمان ملل بیانیه مطبوعاتی خود را با توجه به پذیرش اجباری «مصوبه»‌ وضعیت حقوق بشر کره‌شمالی در این سازمان که از سوی کشور‌های اروپایی و ژاپن ارائه شده، صادر کرده که به شرح ذیل می‌باشد:

این «مصوبه» هیچ ارتباطی به حمایت از حقوق حقه مردم کره‌شمالی نداشته است. چراکه تنها محصول بدگمانی و سوءظن با اهداف نامشروع سیاسی آمریکا و دیگر نیروهای متخاصم با این کشور است. این مصوبات هدفی جز سیاسی جلوه دادن و افزایش «مسائل غیر واقعی حقوق بشری»‌ ندارد.

این «مصوبه»‌ها حتی به مسائل غیر حقیقی چون «سو‌ءاستفاده»‌ و استفاده از «نیروی کار اجباری» (کارگران خارج از کشور) و همچنین مسائلی چون «سلاح‌های اتمی و موشک‌های بالستیک»، اشاره کرده که هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد. در نتیجه همانگونه که بر همگان مبرهن است این مصوبه‌ها تنها اهداف سیاسی در بر دارد.

آمریکا برای بیش از نیم قرن است که سیاست‌های تخاصمی پیش گرفته تا از این طریق دولت کره‌شمالی را منحل کرده و به سیستم‌های اجتماعی و سوسیالیستی آن آسیب رساند.

آمریکا تاکنون تلاش کرده تا به طور موازی به سیستم‌های حقوق‌بشری و اتمی این کشور فشار وارد کند.

هرچند، آمریکا می‌داند که نمی‌تواند در این راه به موفقیت برسد، از اینرو در پوشش مسائل حقوق بشری اقدام به عمل کرده است. این در حالیست که امروزه آمریکا مکرراً ذخایر عظیمی از سلاح‌های اتمی در شبه‌جزیره کره قرار می‌دهد و انواع گوناگونی از مانور‌های نظامی را با کره‌جنوبی برگزار می‌کند.

کد خبر : ۴۳۳۳۷۳