خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان:

ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی خواسته‌ای نامشروع است

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۳۱۵

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با انتقاد از پیش کشیده شدن دوباره طرح ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که جامعه کارگری در مقابل چنین خواسته نامشروعی عقب نشینی نخواهد کرد.

«چنگیز اصلانی»، در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در حدود نیمی از جمعیت کشور که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که بارها به صراحت مخالفت خود را با ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند، اما مجریان طرح تحول سلامت از خواسته نامشروع خود عقب ننشسته‌اند.

اصلانی با بیان اینکه انتظار نمی‌رفت پس از رد طرح ادغام در کمیسیون تلفیق مجلس، دوباره حواشی ادغام از سرگرفته شود، گفت: گویا عده‌ای که از مواهب طرح تحول سلامت برخوردار شده‌اند، دلشان نمی‌خواهد که بیمه شدگان تامین اجتماعی ذره‌ای آسوده خاطر باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با تاکید بر اینکه  اقتصاد ایران بر دوش کارگران است، تصریح کرد: نباید از کارگری که به خاطر دستمزد 812 هزار تومانی و نبود امنیت شغلی گذران روزگار می‌کند، انتظار داشت که امکانات درمانش را به رایگان در اختیار وزارت بهداشت بگذارد.

اصلانی با اشاره به به بحران ورودی و خروجی‌های سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: پیش از بحران‌ها اقتصادی به ازای هر بازنشسته 7 و نیم نفر بیمه پرداز وجود داشت اما حالا به ازای هر بازنشسته در حدود 3 و نیم بیمه پرداز وجود دارد که به خوبی می‌توان عمق بحران را دریافت.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اشاره به افزایش تعداد صندوق‌های ورشکسته که بدون کمک دولت نمی توانند سرپا بمانند، گفت: دولت اگر به سازمان تامین اجتماعی اجازه حاکمیت بر سرونوشت خود را ندهد به وضعیت سایر صندوق‌ها دچار می‌شود.

اصلانی افزود: از این رو بهتر است که دولت برای حفظ شان خود دست از دست اندازی به اموال کارگران و بازنشستگان در تامین اجتماعی بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز