خبرگزاری کار ایران

با ادعای آمریکا درباره نفوذ ایران در عراق مطرح شد؛

نباید بر تنش‌های فرقه‌ای در جنگ با داعش دامن بزنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به احتمال نفوذ ایران بر نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: ما معتقدیم گروه‌هایی که با داعش در جنگند نباید بر تنش‌های فرقه‌ای دامن بزنند اما در مورد احتمال نفوذ ایران بر این نیروهای نظامی نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در نشست خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص قانون مصوب مجلس عراق در اواخر هفته گذشته در مورد قرارگیری نیروهای حشدالشعبی تحت کنترل دولت عراق و نگرانی‌های آمریکا از نفوذ ایران در بغداد گفت: من با این گفته حیدرالعبادی در خصوص اهمیت حصول اطمینان از همه شرکا در جنگ علیه داعش در عراق تحت کنترل ارتش این کشور، موافقم.

او گفت: ما از جانب خودمان نگرانیم و به عراق برای از بین بردن داعش کمک می‌کنیم. در نهایت تنها چیزی که من می‌توانم بگویم این است که هرکس که برای از بین بردن داعش در داخل عراق و خارج از عراق کمک می‌کند، نباید به تنش‌های فرقه‌ای دامن بزند.

کربی در ادامه در خصوص اینکه آیا قرار گرفتن حشدالشعبی تحت کنترل دولت عراق می‌تواند سوپاپ اطمینانی در برابر نفوذ ایران بر این گروه نظامی باشد یا خیر نیز گفت: من نمی‌دانم آیا می‌توانم به این سوال پاسخ بدهم یا خیر.

کد خبر : ۴۳۳۲۸۴