خبرگزاری کار ایران

نگرانی‌ها از تاثیر ترامپ بر سرمایه‌گذاری در ایران؛

سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری MTN در اپلیکیشن تاکسی «اسنپ»

گروه خدمات تلفن همراه «ام تی ان»، بزرگترین کمپانی تلفن همراه آفریقا، قرار است برنامه‌اش را در ایران توسعه دهد. در همین راستا توسعه خدمات تجارت الکترنیک در دستور کار این کمپانی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، این حرکت بخشی از برنامه ده ساله «ام تی ان» برای محکم کردن موقعیتش در بازار سودآور خاورمیانه و آفریقاست که به طور جدی در دهه گذشته توسعه پیدا کرده است.

رییس بخش استراتژی «ام تی ان» به رویترز گفت: ما در مورد ایران و موقعیت‌های آن هیجان‌زده‌ایم.  اقتصاد دیجیتال در ایران به سرعت در حال پیشرفت است.

بر مبنای این گزارش این کمپانی از بازگرداندن سود سهام انباشت شده خود تا همین اواخر ناتوان بوده است. از ماه اکتبر این شرکت آغاز به دریافت پول نقد کرده و گفته که این فرآیند دست کم شش ماه به طول می‌انجامد. دیگر ریسک بالقوه تهدید دونالد ترامپ برای بازبینی در توافق هسته‌ای ایران است که می‌تواند تحریم‌های ثانویه آمریکا را دوباره علیه ایران فعال کند.

«کولر» رییس بخش استراتژی «ام تی ان» در پاسخ به این سوال که وضعیت سرمایه‌گذاری‌ها در ایران در صورت پیروزی ترامپ چه می‌شود گفته بود که این سوال سختی است و من واقعا پاسخ آن را نمی‌دانم.

«ام تی ان» ۷۰۰ میلیون دلار هزینه سرمایه‌گذاری در ایران برای بازسازی شبکه موبایل در ایران داشته است. این شرکت درصدد افزایش خدماتش در ایران شامل توسعه تجارت الکترونیک است که هم اکنون ۲۲ میلیون دلار آن در برنامه تاکسی «اسنپ»  سرمایه‌گذاری شده است.

در همین راستا کولر گفته حضور ما در فضای تجارت الکترونیک ایران نیز به تازگی شکل گرفته و در حال رشد است، به ویژه در بخش سفر و خرده فروشی.

سرمایه‌گذاری مشترک «ام‌تی‌ان» با «راکت اینترنت» آلمان نیز در راستای ایجاد استارت آپ‌های تکنولوژیکی در خاورمیانه است.

«رویترز» در این مقاله نوشت: ایران با جمعیت جوان قابل توجهی که به موبایل دسترسی دارند یکی از فرصت‌های خوب برای کمپانی‌های تلکام در بازار جهانی به شمار می‌رود. با این حال توسعه سرویس‌های موبایل در ایران نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران «ام‌تی‌ان» نظیر شرکت سرمایه‌گذاری «آباکس» که دارای یک درصد سهام در این کمپانی است، به همراه داشته است.

رییس پورتفولیو «آباکس» در گفت‌وگو با «رویترز»، ایران را کشوری با خطرات بالقوه سرمایه‌گذاری حتی بیشتر از نیجریه توصیف کرده است

کد خبر : ۴۳۳۲۷۴