خبرگزاری کار ایران

مسئول خدمات اجتماعی مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان خبر داد؛

درمان اعتیاد ۳۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده در سال جاری

کد خبر : ۴۳۲۳۳

با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده مددجویان تاکنون تعداد ۷۸۰ ویزیت پزشکی رایگان صورت گرفته و سعی بر آن است با استفاده از پزشک و تیم درمانی کلینیک، خدمات بهداشتی و درمانی برای این افراد افزایش یابد.

ایلنا: مسئول خدمات اجتماعی مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده تحت درمان اعتیاد قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ‌ محمدرضا ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: با فعالیت کلینیک درمانی مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان، فرآیند درمان زندانیان تحت درمان پس از آزادی ادامه یافته و این افراد از خدمات اجتماعی مرکز مراقبت بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهارداشت: کلینیک مثلثی مرکز مراقبت بعد از خروج در طی سال‌های اخیر در بخش‌های درمان اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره‌ای و خدمات پایه پزشکی در خصوص بیماری‌های پرخطر از جمله ایدز گام‌های مؤثری برداشته است.

ابراهیمی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ نفر از مددجویان آزادشده تحت درمان اعتیاد قرار گرفته و ماهیانه به طور متوسط ۱۵۰ مشاوره فردی و خانوادگی به آن‌ها ارائه می‌شود.

مسئول خدمات اجتماعی مرکز مراقبت تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده مددجویان تاکنون تعداد ۷۸۰ ویزیت پزشکی رایگان صورت گرفته و سعی بر آن است با استفاده از پزشک و تیم درمانی کلینیک، خدمات بهداشتی و درمانی برای این افراد افزایش یابد.

وی گفت: افزایش مراقبت‌های بهداشت، روان و جسم با برگزاری کلاس‌ها و جلسات گروهی و خانوادگی به صورت هفتگی مورد تأکید است و در بسیاری از موارد سبب پیشگیری از رفتارهای پر خطر می‌شود.

ابراهیمی در پایان به پاره‌ای از این خدمات اشاره کرد و گفت: انجام آزمایشات بررسی ویروس ایدز، ارائه آزمایشات پیگیری روند درمان اعتیاد، ارائه کمک هزینه‌های درمانی به مددجویان نیازمند و انجام رایگان درمان مددجویان مبتلا به بیماری‌های پرخطر با هماهنگی مرکز بهداشت قزوین، برگزاری مراسم فرهنگی و آموزشی و مذهبی به منظور تحکیم بنیان خانواده مددجویان، ارائه بسته‌های بهداشتی به مددجویانی که دارای رفتارهای پرخطر هستند و معرفی به مرکز مراقبت بعد از خروج پس از درمان از مهم‌ترین خدمات این مرکز به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز