خبرگزاری کار ایران

دو جایزه دهمین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای سینمای ایران

دو جایزه دهمین دوره جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک به سینمای ایران رسید.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عصر امروز پنجشنبه چهارم آذر مراسم اختتامیه دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک برگزار شد.

در این مراسم جایزه بهترین مستند  به مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی رسید و جایزه فیاپف (فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان سینما) به منوچهر محمدی داده شد.

 در سایر بخش‌ها، جایزه بهترین فیلم به فیلم ترکیه‌ای «سرمای قلندر» به کارگردانی «مصطفی کارا» اعطا شد و جایزه بهترین کارگردانی نیز به «فنگ ژیائوگانگ» برای فیلم «من مادام بوواری نیستم» رسید و جایزه سینمای جوان که ویژه فیلم اول و دوم کارگردان است به فیلم چینی «بی‌گان» و جایزه اصلی نیز به فیلم «سرمای قلندر» ساخته «مصطفی کارا» از ترکیه رسید که این کارگردان ترکیه‌ای جایزه‌اش را به عباس کیارستمی تقدیم کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن به «هسمین کلیپ» برای بازی در فیلم «مردم معمولی» از فیلیپین رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد به «مانوژ باجپای» برای فیلم «عالیگر» و «نوازالدین صدیقی» برای فیلم «رامان روانی» هر دو از هند رسید.

فیلم‌های محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی، دختر ساخته رضا میرکریمی، نفس ساخته نرگس آبیار، فیلم مستند رویای دم صبح به کارگردانی مهرداد اسکویی به نمایندگی از سینمای ایران در دهمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک شرکت کرده بودند.

کد خبر : ۴۳۱۹۶۹