خبرگزاری کار ایران

نقاشی از شکوه ایران در گالری شکوه

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۷۳

این روز‌ها تازه‌ترین آبرنگ‌های هنرمند پیشکسوت عنایت الله نظری نوری با عنوان «ایران من سلام» روی دیوار گالری شکوه آویخته شده‌اند.

ایلنا: عنایت الله نظری نوری در این نمایشگاه ۲۵ اثر آبرنگ برگرفته از طبیعت با ابعاد متفاوت بر روی کاغذ کتان عرضه کرده است.
به گزارش ایلنا، او در تازه‌ترین آثار خود به دهکده بیدهند در نزدیکی شهرستان نطنز سفر کرده و طبیعت آنجا را به تصویر کشیده است. در پس زمینه بیشتر نقاشی‌هایش رشته کوههای مرکزی ایران به نام کرکس به چشم می‌خورد که در جنوب غربی شهرستان نطنز واقع است. نظری نوری در رابطه با طبیعتی که در این آثار بر روی کاغذ ترسیم کرده است گفت: دهکده بیدهند در نزدیگر شهرستان نطنز است، این دهکده از زمان ساسانی به جا مانده است ومردم آن هنوز به شکل سنتی زندگی می‌کنند، خانه‌هایش با خاک و سنگ ساخته شده است. تابش آفتاب بر روی خاک آنجا احساسی که یک شعر در من بوجود می‌آورد را ایجاد می‌کند.
او در ادامه اضافه کرد: من خاک و آفتاب را دوست دارم. در این دهکده هنوز همه چیزبه صورت قدیم آن باقی مانده است. آفتاب، کوچه‌ها، پنجره‌ها و در‌ها همه برای من نوستالژی هستند. زمان کودکی به همراه مادرم به دهکده بیدهند می‌رفتیم صداهایی که در آنجا شنیده می‌شود مانند طنین یک زنگ در گوش من بجا مانده است.
من این روستا‌ها و خانه‌ها را به تصویر می‌کشم که قدمت آن‌ها را نشان دهم و به مردم بگویم که باید از این مکان‌ها مراقبت کرد. مردم در دنیا یک کاسه گلی را در موزه نگه داری می‌کنند اما ما این خانه‌های زیبا که حدود ۱۰۰۰ سال قدمت دارند را ویران می‌کنیم و خانه‌های با تیرآهن به جای آن می‌سازیم.
«ایران من سلام» از عشق نظری نوری به ایران نشات می‌گیرد، او در مورد انتخاب این عنوان برای آثارش گفت: من فکر می‌کنم ایران سرزمین مهربانی است، سرزمین شعر، ادبیات، حافظ، سعدی، مولانا و شمس است. من به این سرزمین تعلق دارم، اجدادم درایران زندگی کردند، جنگیدند و مرده‌اند به همین دلیل یک شعر ساخته‌ام با عنوان «ایران من سلام» که هم تعلق خاطرم را به ایران نشان می‌دهد و هم عنوان مجموعه نقاشی‌های تازه‌ام محسوب می‌شود.
شاید این هنرمند پیشکسوت را بیشتر با آثار نقاشی خط بشناسیم اما قبل از آثار کالیگرافی، او کار با آبرنگ را آغاز کرده است، وی در این رابطه گفت: من معتقدم نقاشی آبرنگ بدلیل رئال بودنش یک رسانه خوبی است. فکر می‌کنم هنرهای تجسمی در حقیقت یک حال و احوال برای افراد محسوب می‌شود. من هم نقاشی خط و هم آبرنگ کار می‌کنم. شاخه‌های هنر از هم دور نیستند در واقع هنرهای تجسمی همه با هم خویشاوندند. من در کالیگرافی خوشنویسی نمی‌کنم بلکه هندسه حروف را با رنگ به تصویر می‌کشم در واقع با رنگ‌ها در ارتباطم‌‌ همان رنگ‌هایی که در آبرنگ هم آن‌ها را بکار می‌گیرم.
نظری نوری یکی از دلایلی که امروزه جوانان از نقاشی آبرنگ فاصله گرفته‌اند را سختی کار با آبرنگ دانست و افزود: نقاشی آبرنگ جرات می‌خواهد، هنرمند باید به خود مطمئن باشد تا این تکنیک را برای آثارش برگزیند. نقاشی با رنگ روغن و اکرلیک پوششی است، به این معنا که اگر اشتباهی در کار صورت گیرد می‌توان آن را پوشاند و اصلاح کرد اما آبرنگ مانند یک اسب می‌مانند که باید رامش کرد و سواری خوبی ازش گرفت در واقع نقاشی با آبرنگ کار ساده‌ای نیست.
عنایت الله نظری نوری متولد ۱۳۱۶ تهران است. او بیش از ۵۰ سال است حضوری فعال در جامعه هنری دارد و علاوه بر خلق آثار نقاشی خط و آبرنگ، ‌به عنوان کار‌شناس هنری، مقالات و سخنرانی‌های متعددی را تحریر کرده‌است. آثار او تاکنون در آمریکا، سوئیس، ‌ مالزی و... به تماشا درآمده‌است.
«ایران من سلام» تا بیست و چهارم بهمن ماه بر روی دیوار گالری شکوه است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.
 گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز