خبرگزاری کار ایران

به‌رغم فشارهای آمریكا؛

افغانستان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۶۵

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن از دولت افغانستان و دیگر هم‌پیمانان آن خواسته است، تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفتی ایران را جدی بگیرند با این وجود افغانستان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.

افغانستان به‌رغم فشارهای آمریکا به کابل برای توقف معاملات نفتی با تهران، تاکید کرده است به خرید نفت از این كشور ادامه خواهد داد.
به گزارش ایلنا به نقل از شبكه خبری پرس تی‌وی، وزارت خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های خصومت‌آمیز واشنگتن علیه ایران و نیز سیاست مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر، افغانستان را از خرید نفت خام ایران برحذر داشته است.

به گفته «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن از دولت افغانستان و دیگر هم‌پیمانان آن خواسته است، تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفتی ایران را جدی بگیرند.

به گفته نولاند، آمریکا سیاست افغانستان را پیگیر‌ی خواهد کرد تا اطمینان یابد، کابل «قوانین آمریکا» را نقض نمی‌کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا، ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی در تلاش برای جلوگیری از مناسبات کشورهای دیگر در خرید نفت ایران و جلوگیری از تراکنش‌های بانکی با بانک مرکزی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه بخش‌های مالی و نفتی ایران اعمال کردند. این تحریم‌ها تابستان گذشته اجرا شدند.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ میلادی درباره دور جدید تحریم‌ها علیه ایران به توافق رسیدند.

آمریکا و هم‌پیمانان آن با ادعایی تاییدنشده مبنی بر امکان تلاش تهران برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود، این تحریم‌های غیرقانونی را به طراحی واشنگتن علیه ایران وضع کرده‌اند.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

افزون بر این نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندین بار از تاسیسات اتمی ایران بازدید کرده‌اند، اما هیچ مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران نیافته‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز