خبرگزاری کار ایران

ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب در برنامه نگاه یک؛

شریعتمداری:فتنه گران وطن فروش هستند/ عسگر اولادی: من آنها را فتنه گر اصلی نمی‌دانم

کد خبر : ۴۳۱۵۴

باید راه برای همه افراد برای حضور در انتخابات باز شود/اگر پیشروی برخی ادامه پیدا می‌کرد انتخابات میدان جنگ می‌شد/عسگراولادی برای اصلاح و عده‌ای برای افساد آمده‌اند.

برنامه نگاه یک شب گذشته با حضور حبیب الله عسگراولادی و حسین شریعتمداری با هدف بررسی این گزینه که "آیا انقلاب فرزندان خود را می‌بلعد یا نه" و اینکه "ریزش‌ها و رویش‌ها در انقلاب اسلامی می‌تواند نشانگر چه امری باشد" برگزار شد.

انقلاب فرزندان خود را نمی‌بلعد

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در جریان برگزاری این برنامه ضمن اشاره به اینکه انقلاب فرزندان خود را نمی‌بلعد، تصریح کرد: انقلاب فرزندان خود را نمی‌بلعد بلکه انقلاب امتحان‌هایی را پیش می‌آورد که هرکس به اندازه توان و آمادگی مسیر آن را ادامه می‌دهد. ادامه ندادن راه انقلاب به معنی آماده نبودن است.

وی در ادامه گفت: حداقل مبارزات برای انقلاب ۳۰ سال است و دیگر بیش از آن نمی‌توان جامعه‌ای را اسلامی کرد اما می‌توان تلاش کرد شاید تثبیت شود شاید از آن استقبال شود مسیر حق هم ریزش دارد و هم رویش.

به گفته دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در صورت فشار تمام عناصر سست ایمان مردد شده متوقف می‌شوند و از ادامه مسیر باز می‌ایستند.

عسگراولادی در ادامه با بیان اینکه ممکن است تحت هر شرایطی ریزش و رویش‌های غیرقابل پیش بینی رخ دهد عنوان کرد: امام پیش بینی کرده است که ممکن است در هر شرایطی رویش‌ها و یا ریزش‌های غیرقابل پیش بینی رخ دهد اینکه انقلاب فرزندان خود را می‌بلعد مربوط به انقلاب نیست مربوط به دریافت ما از انقلاب است.

نسخه انقلاب بر خود انقلاب تقدم دارد

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا انقلاب فرزندان خود را می‌خورد یا نه مطرح کرد: واقعیت این است که انقلاب فرزندان خود را نمی‌خورد بلکه فرزندان ناخلف را کنار می‌گذارد و این ویژگی انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی نسخه‌اش دست مردم نیز هست.

وی ادامه داد: نسخه انقلاب بر خود انقلاب تقدم دارد. نسخه دست مردم است اگر کسی از این مسیر کنار برود از قطار انقلاب پیاده می‌شود انقلاب ناخلفان را به اندازه زاویه‌ای که با نظام جمهوری اسلامی گرفته‌اند کنار می‌گذارد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تاکید براینکه ناخلفان به دنبال تغییر مسیر انقلاب هستند، خاطرنشان ساخت: در این میان کسانی که کنار رفته‌اند نتوانستند با انقلاب همراه شوند ویژگی انقلاب رویش‌های زیاد است و نقد عملکرد به معنی ریزش نیست.

انقلاب بنی صدر را ترک نکرد او فراموش کرد که انقلاب چیست

در ادامه برنامه عسگر اولادی تصریح کرد: نامگذاری‌های نامتعارف را بیگانگان کردند کسی در داخل حرف از این نامگذاری‌ها نزده است. اگر خاطرات سال‌های ۵۸، ۵۹ و ۶۰ را ورزق بزنیم می‌فهمیم که انقلاب بنی صدر را ترک نکرده است بلکه او فراموش کرده بود که انقلاب چیست.

شریعتمداری با تاکید براین نکته که نگاه جدا افتادگان از انقلاب اسلامی به گونه‌ای نبوده که تلاطم‌های بعدی را بپذیرد خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال نگاه نهضت آزادی به جنگ چه بود آن‌ها معتقد بودند که‌‌ همان طور که شیر قدرت جنگندگی دارد به آهو نیز قدرت فرار داده شده است اصلا بنی صدر تز تعمیم امامت را از قبل داشت این تز همراه انقلاب نیست.

وی ادامه داد: در ریزش معلوم نیست که فاعل چه کسی است آیا انقلاب افراد را پیاده کرده یا خود پیاده شدند اینکه می‌گویند انقلاب فرزندان خود را می‌بلعد یعنی اینکه نسخه ندارد و افراد در آن به سمت جلو حرکت می‌کنند و برخی که بر سر کار می‌آیند فرزندان انقلاب را با اقدامات خود می‌خورند.

شریعتمداری با تاکید براینکه در فتنه ۸۸ عده‌ای خریده شدند، تصریح کرد: حداقل ۲۰ تن از نظریه پردازان سیا و موساد در قالب شخصیت‌های آکادمیک به اینجا آمدند.

موسوی فریفته شد

حبیب اله عسگراولادی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا همه ریزش‌ها در اتحاد با دشمنان انقلاب بوده‌اند یا نه، گفت: این ایده عمومیت ندارد و در بعضی موارد تخصیص می‌خورد در فتنه ۸۸ تا ۷۸ تفاوت وجود دارد در فتنه ۸۸ غیر از فتنه سازی بیگانگان در داخل هم بستر فتنه وجود داشته است.

وی ادامه داد: ساعت ۱۰ شب روزی که انتخابات برگزار شد اعلام کردند که مهندس میرحسین موسوی در تهران و شهرستان‌های بزرگ رای اول را به دست آورده است با هجمه‌ای که به راه افتاد ایشان نیز اعلام پیروزی کردند و فتنه زده شد. ایشان فریفته شدند در مورد رای مهندس موسوی فتنه شد و بیگانگان بیشترین استفاده را کردند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه نباید فتنه را مطلق ببینیم اظهار داشت: اساتید فتنه ساز آمده‌اند و افراد را فریب داده‌اند ما نباید فتنه را چیز ساده ببنیم.باید آن را آسیب‌شناسی کنیم به عنوان مثال می‌بینیم که نزدیکان هاشمی فتنه به پا کردند و یا اطرافیان خاتمی فتنه به پا کردند.

فریفته شدگان مجرم هستند

شریعتمداری با تاکید براین نکته که فریفته شدگان مجرم هستند،عنوان کرد: بیگانگان از این‌ها استفاده کردند موسوی اعلام کرد برنده هستند. موسوی آدم ساده معمولی نیست و این کار او عین فرمولی است که از قبل نیز توسط چند تن از غربی‌ها از قبل انجام شده است. ما در روزنامه تمام مراحل فتنه را پیش بینی کردیم.

وی در ادامه گفت: ما از کجا می‌دانستیم که کمیته صیانت از آرا تشکیل خواهند داد ما از کجا می‌دانستیم چه رنگی را انتخاب می‌کنند اما همه این‌ها را پیش بینی می‌کردیم. فتنه براساس اسناد از ۱۰ سال قبل شروع شده است این افراد با هدایت و حضور برخی مقامات غربی که متصل به موساد و سیا بوده‌اند کارگاه آموزشی داشته‌اند. آقای خاتمی با جرج سورس از سرمایه داران آمریکایی و عوامل کودتای مخملی کارگاه می‌گذراند.

 

موسوی و کروبی را فتنه گر اصلی نمی دانم

در ادامه حبیب الله عسگراولادی با بیان اینکه اگر چه من تحلیل شریعتمداری در خصوص ادامه فتنه از سال ۷۸ تا ۸۸ را می‌پذیرم اما به سه دلیل نظر من با وی متفاوت است اول اینکه امام خطاب به من عنوان کردند از اگر تو را از در بیرون کردنداز پنجره وارد شو و اگر بازهم تورا بیرون کردند از روزنه برو. ایشان همچنین فرمودند تو ریگ ته جوی هستی و برای تصفیه حضورت لازم است باید سعی کنی آلودگی‌ها را بگیرید.

وی افزود: من به عنوان هیات منصفه مطبوعات یک منصف هستم و وظیفه‌ام با شریعتمداری متفاوت است بحث حصر آقایان مربوط به مقاماات امنیتی و قوه قضاییه است و به من ارتباطی ندارد اما من آن‌ها را فتنه گر اصلی نمی‌شناسم.

عسگراولادی با تاکید براینکه من امین رهبری هستم عنوان کرد: رهبری در حدود ۴ جا رسما مرا به عنوان امین خود معرفی کرده است علاوه بر این من عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و به فکر مصلحت هستم بنابراین باید برای این فضا فکری بکنم و از مسئولان بخواهم که به سمت مصلحت حرکت کنند در این میان حاضرم که اگر رهبری به من تشر بزنند و بگویند ساکت باش خود را تسلیم کنم.


وی با بیان اینکه من تحلیل‌های شریعتمداری را قبول دارم اما مقابل آن ایستادگی می‌شود یادآور شد: چند روز قبل از پیروزی انقلاب یکی از افسران فراری نزد امام ره امدندو به ایشان گفتند اجازه بدهید ما ارتش آِزادی بخش اسلامی را اعلام کنیم امام گفت من به ارتش توهین نمی‌کنم ارتش ما مسلمان است و تنها چند نفر خائن در راس آن قرار گرفته‌اند بنابراین شرایط مخفی خود را ادامه دهید تا به زودی وضعیت عوض شود.

 

عسگراولادی برای اصلاح و عده ای برای افساد آمده اند

سپس مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به مشترکات میان صحبت‌های خود و عسگراولادی تاکید کرد: هر دوی ما معتقدیم که این افراد مجرم هستند و جنایت بزرگی را انجام داده‌اند.

وی خطاب به عسگراولادی یادآور شد: امام به شما فرمودند اگر از در بیرون کردند از پنجره بیا اما آیا ایشان گفتند که اگر شخص خیانت کاری بیرون کردیم اجازه ورود به عرصه را دارد درست است که آقای عسگراولادی برای اصلاح آمده است اما در این میان افرادی نیز برای افساد آمده‌اند.

شریعتمداری افزود: آیا تاکنون کسی از این افراد از کاری که کرده است ابراز ندامت داشته ما مشاهده می‌کنیم آن‌ها طلبکار نیز هستند. نگاه منصفانه شما روی چشم ما جا دارد ولی در مورد اینکه می‌گویید شما منصف هستید باید بگویم شما هیات منصفه مطبوعات هستید و این مساله با ماجرای ما متفاوت است.

شریعتمداری همچنین عنوان کرد: شما گفتید که این افراد مفتون شده‌اند وقتی آن‌ها هنوز حاضر به مرزبندی نیستند.اگر مفتون به معنای این باشد که آن‌ها می‌توانند به درون نظام برگردند قطعا خطر بزرگی است چراکه امام به شما گفت آلودگی‌ها را بگیرید مگر این‌ها آلوده نیستند.

وی افزود: مصلحت نیز بخشی از قانون است و از یکدیگر جدا نیست هم اکنون مصلحت نظام مطرح است و نمی‌توان مصلحت نظام را فدای اشخاص کرد آقای عسگراولادی آبروی شما برای خودتان نیست شما استوانه نظام هستید و اگر بخواهید از این آبرو خرج کنید ما نمی‌گذاریم.

 

اگر پیشروی برخی ادامه پیدا می کرد انتخابات میدان جنگ می شد

در ادامه عسگراولادی یادآور شد: من در روز عاشورا و ۹ دی به سیدالشهدا متوصل شدم تا راهی به ما نشان دهد اینکه انتخابات میدان جنگ یا مرکز رقابت باشد بسیار متفاوت است متاسفانه عده‌ای به گونه‌ای پیش می‌رفتند که اگر ادامه پیدا می‌کرد انتخابات میدان جنگ می‌شد.

وی افزود: رهبری وقتی دیدند عده‌ای زود‌تر از موقع مباحث انتخاباتی را آغاز می‌کنند فرمودند که کاندیدا‌ها بدانند شروع فعالیت‌های انتخاباتی از هم اکنون زود است. ما می‌خواهیم انتخابات ۹۲ میدان رقابت باشد مصلحت این است که من در مقابل شریعتمداری بایستم.

دبیرکل جبهه خط امام و رهبری با اشاره به اینکه وقتی نظراتی همچون من شریعتمداری، خاتمی و جنتی ارائه شود رهبری یکی را انتخاب خواهد کرد گفت: من هرگز نمی‌گویم که حصر افراد برداشته شده و یا مورد عفو قرار بگیرند من باید طوری صحبت کنم که تک صدایی از جامعه برداشته شود بنده حرف خالص بخشی از مردم را می‌زنم.

این صدای مظلومانه حزب الله است که شنیده نمی شود

مدیرمسئول روزنامه کیهان خطاب به عسگراولادی یادآور شد: اینکه می‌گویید من متوصل به سید الشهدا شده‌ام شاید پیامی داشته است و حضرت خواسته‌اند بگویند این موضوع را مطرح کن تا اسنادی رو شود مبنی براینکه این افراد سران فتنه هستند.

وی افزود: وقتی ما این افراد را مجرم می‌دانیم و قبول داریم که جرم آن‌ها بزرگ است چرا باید آن‌ها به آغوش نظام بازگردند من مطمئنم که قصد شما نیز بازگشت این افراد نیست که عسگراولادی در پاسخ گفت جرم آن‌ها در حد قوه قضاییه است و کوچک و بزرگ بودن آن را من نمی‌دانم.

شریعتمداری همچنین در واکنش به اظهارات عسگراولادی مبنی براینکه من برای چند صدایی در کشور صحبت می‌کنم گفت: صد‌ها نشریه برای آن‌ها کار می‌کند این صدای مظلومانه حزب اله است که به صدای آن‌ها نمی‌رسد. آقای عسگراولادی حزب اله از شما توقع دارد که صدای آن‌ها را به گوش مردم برسانید چراکه آن‌ها آدم‌های بی‌صدایی نیستند و همه صداهای بیگانه از آن‌ها حمایت می‌کند.

چه کسانی می خواستند رضاخانی برخورد کنند حضرت آیت الله؟

وی با تاکید براینکه من معتقدم این افراد وطن فروش هستند و برای آن دلیل دارند عنوان کرد: برخی ازآن‌ها هنوز عنوان می‌کنند که انتخابات باید شفاف باشد و اگر افراطیون امروز در کنار امام بودند هنوز جنگ ادامه داشت شما که تاریخ را می‌دانید و همراه امام بودید چه کسانی زمان حمله آمریکا و افغانستان پیشنهاد کرده‌اند که برویم کنار طالبان با آمریکا بجنگیم حضرت آیت اله چه کسانی می‌خواستند به شکل رضا خانی رفتار کنند.

شریعتمداری افزود: آقای کدیور حداقل دو بار به تلاویو سفر کرده است و جای بیشتری برای مدارا با این افراد نیست البته من معتقد نیستم باید پای رهبری را در این زمینه وسط بکشیم چراکه جایگاه ایشان بالا‌تر از این است که وارد این مسائل بشوند.

وی ادامه داد: یکی از سران فتنه که از وی نام نمی‌برم به من نامه نوشت که اگر ما مرده‌ایم چرا به ما می‌پردازید گفتم شما مرده‌اید مدیران بیرونی شما که هنوز زنده‌اند اصل قضیه بیگانگان هستند اما آنان باید از کانالی رد بشوند.

باید راه برای همه افراد برای حضور در انتخابات باز شود

در ادامه عسگراولادی در خصوص رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب عنوان کرد: من معتقدم رویش‌ها تاکنون غیرقابل پیش بینی و بسیار خوب بوده‌اند اما می‌گویم هیچ‌گاه رویش‌ها نباید اثبابی باشد تا ما ریزش‌ها را حول بدهیم.

وی افزود: در انتخابات ۸۸ شاهد بودیم نسل جوان طالب یکی از نامزد‌ها بود اما پس از شنیدن حرف‌ها ریزش‌هایی اطراف آن‌ها به وجود آمد الان تعداد زیادی از جوانان ما در زندان هستند نمی‌توان گفت این‌ها آمریکا و انگلیس هستند.

عسگراولادی یادآور شد: درست است که این افراد جواب مثبتی به ما ندادند اما راه باید برای آن‌ها باز باشد نباید راه‌ها را ببندیم برای جبران انتخابات گذشته راهی جز تبدیل انتخابات به یک جشن ملی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز