خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

آلودگی هوا ستاره‌های آسمان تهران را ناپدید کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۴۸

استاندارد سوخت نیز باید همپای استاندارد خودرو ارتقاء یابد و اینکه هر یک از طرفین دیگری را مقصر جلوه دهد و ادعا کند آن سوی قضیه باید اقدام کند تا ما هم اقدام کنیم، منطقی به نظر نمی‌رسد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: چاره هر مشکل را باید از قبل اندیشید نه اینکه موضوعات را به دست فراموشی سپرده و اجازه دهیم مسأله‌ای بروز کند و پس از بروز آن تازه به سراغ راه حل‌های فوری و موقتی برویم و مشکل آلودگی هوا نیز از این دست موضوعات است.

به گزارش ایلنا، یوسف رشیدی افزود: آنان که اجازه داده‌اند آلودگی هوا آسمان تهران را سیاه کند اما حاضر نیستند تا مقصران این وضعیت را مجبور کنند تا استانداردهای تعریف شده بین‌المللی را در تولیداتشان به کار بندند، به‌‌ همان اندازه که خودروسازان و تولیدکنندگان سوخت مقصر هستند، مقصر می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه سوخت با استاندارد یورو ۴ از نظر خواص فیزیکی، عدد اُکتان و میزان هیدروکربن‌ها با سوختی که امروزه خودروهای تهران مصرف می‌کنند متفاوت است، اظهار کرد: بهبود سوخت سبب بهتر شدن فرآیند احتراق می‌شود و با بهبود این فرآیند، آلودگی کمتری تولید خواهد شد.

رشیدی با تأکید بر اینکه استاندارد خودرو باید همپای استاندارد سوخت ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: استاندارد سوخت نیز باید همپای استاندارد خودرو ارتقاء یابد و اینکه هر یک از طرفین دیگری را مقصر جلوه دهد و ادعا کند آن سوی قضیه باید اقدام کند تا ما هم اقدام کنیم، منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه چنین رفتاری تنها بر آمار مرگ و می‌رهای ناشی از آلودگی هوا می‌افزاید، اضافه کرد: تهران اولین کلان شهر دنیا نیست که با مشکل افزایش آلاینده‌های هوا مواجه شده بلکه کلان شهرهای بسیاری از جمله لندن، مکزیکو سیتی و توکیو سال‌ها قبل با این موضوع موجه بوده‌اند اما توانستند بر مشکل مذکور فائق آیند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: کاش ما هم از تجارب موفق دنیا بهره‌مند شویم تا شاید بار دیگر ستاره‌های آسمان تهران که بر اثر آلودگی هوا ناپدید شده‌اند را بتوانیم ببینیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز