خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان برگزار شد/

همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان

کد خبر : ۴۳۱۲۴

وجود صفاخانه حول محور گفتگوی ادیان در بیش از صد سال گذشته اصفهان، نشانگر ارتباط پیروان ادیان مختلف در اصفهان است.

وجود صفاخانه حول محور گفتگوی ادیان در بیش از صد سال گذشته اصفهان، نشانگر ارتباط پیروان ادیان مختلف در اصفهان است.

به گزارش ایلنا، دومین همایش بین المللی ادیان توحیدی با موضوع کار و تولید از منظر ادیان توحیدی با حضور علیرضا ذاکر اصفهانی در تالار فیروزه مهمانسرای عباسی برگزار شد.

استاندار اصفهان در این همایش اظهار داشت: بیش از صد سال گذشته در اصفهان صفاخانه هایی حول محور گفتگوی بین ادیان مختلف وجود داشت که نشانگر فرهنگ بالای زندگی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف در اصفهان بوده و افزود: این جلسه نیز شعبه ای از همان صفاخانه می باشد.

وی اصفهان با پیشینه درخشان بعنوان الگوی همزیستی معنوی پیروان ادیان را شایسته میزبانی این همایش دانست و بر برگزاری باشکوه این همایش در سال های آتی نیز تأکید کرد.

ذاکر اصفهانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب، ایام دهه فجر را متعلق به همه انسان های آزاد دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران برای همه کسانی که در پی آزادی از اسارت شیطان و رسیدن به آرمان های توحیدی می باشند الگو و نمونه است.

وی ادامه داد: با سر دادن ندای انقلاب عظیم اسلامی ایران، بسیاری از آزادگان در همه جهان و با وجود ادیان مختلف از آن استقبال می کنند.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: وقتی سخن از بیداری اسلامی به میان می آید در واقع آن تحولات را در امتداد گسترش تاریخ انقلاب اسلامی می بینیم.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال کار، تولید ملی و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این خصوص همه ادیان نظرات زیادی داشته و هر کدام به نوعی بر تلاش و کار صحه گذاشته اند.

ذاکر اصفهانی افزود: گر چه دنیای غرب معتقد به قطع ارتباط زمین با آسمان و انسان با دنیای وحی بود، اما بعد از گذشت چند سده، ایدئولوژی های دست ساز بشر نتوانست او را به سعادت برساند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از اندیشه پروران به مفاهیم الهی از جمله عدالت روی آوردند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جنگ های جهانی اول و دوم بخاطر وجود افکار جدا شده از دین رخ داد، عنوان کرد: فاصله گرفتن از خدا و اندیشه دینی، باعث خواهد شد تباهی همه جا را فراگیرد.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه مقام معظم رهبری از واژه پیشرفت بجای توسعه استفاده می کنند و بر آن تأکید دارند، این است که این واژه توسط بشر دور از خدا، مصادره به مطلوب شده است.

ذاکر اصفهانی میراث فرهنگی و مادی اصفهان را گواه بر تلاش و کوشش پیشینیان همراه با اندیشه توحیدی و ارزش های انسانی دانست.

وی اظهارداشت: وجود بیش از 40 هزار بنای تاریخی در استان حکایت از اندیشه والای انسانی و الهی نهفته ای دارد که ما امروز به آن می بالیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: باید این ارزش های متعالی به دنیا شناسانده شود زیرا دهه چهارم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری، دهه تمدن سازی است.

وی این همایش را فرصت مغتنمی برای هم اندیشی باورمندان و اندیشمندان ادیان توحیدی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز