خبرگزاری کار ایران

به همت کمیته کشتی گیله مردی شهرستان رامسر برگزار شد؛

مسابقه کشتی گیله‌مردی با حضور قهرمان گیلان و مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۳۲

به مناسبت دهه مبارک فجر یکدوره مسابقه کشتی گیله مردی با حضور قهرمان گیلان و مازندران در رامسر بر گزار شد.

به مناسبت دهه مبارک فجر یکدوره مسابقه کشتی گیله مردی به همت کمیته کشتی گیله مردی شهرستان رامسر و با حمایت اداره ورزش و جوانان رامسر در سالن سر پوشیده مرحوم حاج عبدالکریمی در روستای دریا پشته رامسر برگزار شد.

حاج علی اکبر عبدالکریمی رئیس کمیته کشتی گیله مردی شهرستان رامسر در هنگام برگزاری شب سوم این مسابقات به خبر نگار ما گفت:به مناسبت دهه مبارک فجر هر ساله مسابقه کشتی گیله مردی در سالن ورزشی مرحوم عبدالکریمی در روستای دریا پشته رامسر برگزار می شود.

وی هم چنین افزود علاوه بر این در منطقه ییلاقات رامسر جشنواره های اسب دوانی،طناب کشی و... در تابستان هر سال برای حفظ آداب و سنن ورزشهای بومی محلی، بر گزار می شود.

وی در ادامه افزود:امسال هم در آستانه دهه مبارک فجر با حمایت معنوی اداره ورزش و جوانان و دیگر مسئو لان امر شهرستان رامسر و پیش کسوتان و پهلوانان کشتی گیله مردی منطقه موفق به برگزاری یکدوره مسابقه کشتی گیله مردی در رامسر شد.

حاج علی اکبر عبدالکریمی در ادامه این گفتگو افزود: خوشبختانه این دوره از مسابقات مورد استقبال گرم کشتی گیران و پهلوانان و علاقه مندان و پیش کسوتان کشتی گیله مردی غرب مازندران و شرق گیلان قرار گرفت.

وی هم چنین افزود: با تلاش علاقه مندان به کشتی محلی و مسئولان امر ورزشی توانستیم کشتی محلی را در حدود 20 سال پیش در اداره کل ورزش و جوانان (تربیت بدنی سابق)استان مازندران به ثبت برسانیم هم چنین این ورزش در بین مردم ورزش دوست غرب مازندران و استان گیلان طرفداران زیادی دارد لذا انتظار داریم که مسئو لین امر مارا در امر هر چه بهتر بر گزاری این گونه مسابقات یاری نمایند تا ما هم بتوانیم پاسخگوی خوبی به همه علاقه مندان این رشته ورزشی باشیم.

حاج علی اکبر عبدالکریمی در بخش دیگر این گفتگو اعلام داشت. جادارد از همه کسانی که در امر بر گزاری این مسابقه یارو یاورمان بودند تقدیر و تشکرنماییم. امیدواریم تا پایان این دوره از مسابقات (که از 5/11/91) شروع و تا تاریخ(24/11/91)ادامه دارد کماکان مارایاری کنند.

گفتنی است که در شب سوم این مسابقه رامین جنتی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر حضور داشت در گفتگو با خبر نگار ما به کشتی گیله مردی که بیشتر در غرب مازندران و استان گیلان رواج دارد اشاره کردو گفت:کشتی گیله مردی ضمن اینکه آداب و سنن آن باید حفظ شود همچنین بیشتر باید به سمت قانون مند تر کردن بر گزار ی اینگونه مسابقات برآییم.

رئیس اداره جوانان شهرستان رامسر در ادامه افزود: کشتی گیله مردی ظرفیت کشوری شدن و حتی گسترش بین المللی را هم دارد منتهی برای رسیدن به آن اهداف بلند نیازمند به یک سری تغییرات اساسی با حفظ آداب و سننن به قوانین برگزاری این گونه مسابقات را داریم لذا در این راستا لازم است که پیش کسوتان و پهلوانان و کارشناسان کشتی گیله مردی به ارایه نظرات موثر و سازنده خود به مسئولان ورزشی اقدام نمایند تا قضاوت بر گزاری این مسابقات از حالت سنتی به حالت قوانین مدرن تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز