خبرگزاری کار ایران

طریقت در مراسم معارفه دبیر شورای آموزش پزشکی، تخصصی:

ملاحظات سیاسی، اجتماعی و علمی نباید مانع تصمیم گیری درست شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۲۱

آموزش پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که مردم گاهی حاضر می‌شوند بخشی از امکانات رفاهی زندگی خود را از دست بدهند ولی هزینه کنند تا فرزندشان به مراتب عالیه علمی برسد.

ایلنا: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ملاحظات سیاسی، اجتماعی و علمی نباید مانع تصمیم گیری‌های کارآمد و درست شود.

به گزارش ایلنا محمدحسن طریقت منفرد با بیان این مطلب در مراسم معارفه دبیر جدید شورای آموزش پزشکی، تخصصی اظهار داشت: آموزش پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که مردم گاهی حاضر می‌شوند بخشی از امکانات رفاهی زندگی خود را از دست بدهند ولی هزینه کنند تا فرزندشان به مراتب عالیه علمی برسد.

وی بیان داشت: توجه دوستانی که برای تدوین آمایش سرزمینی آموزش پزشکی تلاش کرده‌اند را به این نکته جلب می‌کنم که مبادا نگاه آمایشی به بخش آموزش پزشکی ما را از توجه به تصمیم سازی‌های لازم و ضروری در آینده باز دارد.

وی اضافه کرد: بهر حال ما وابسته به دولت هستیم و دولت هم شرایط ویژه‌ای دارد، باید در برنامه ریزی‌ها به این نکته توجه کنیم که دانشگاه‌هایی هستند که بودجه و درآمدشان را از مردم تامین می‌کنند و شرایطشان در آینده ممکن است از ما بهتر شود.

طریقت منفرد در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های امیرمحسن ضیایی دبیر پیشین شورا برای دکتر بهرام عین اللهی دبیر جدید این شورا آرزوی توفیق کرد.

شورا حساسترین جایگاه آموزش پزشکی

محمدعلی محققی معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: شاید بتوان گفت مهم‌ترین جایگاه در بخش آموزش پزشکی را دبیرخانه آموزش پزشکی تخصصی دارد.

وی افزود: تشکیل این شورا با مصوبات قبل از انقلاب بوده که بعد از انقلاب نیز توسعه‌ای همه جانبه یافته است. این شورا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز معادلی ندارد و اعتبار خود را از قوه مققنه گرفته و می‌تواند مصوبات بسیار مهمی تصویب کند.

وی ادامه داد: سایر شوارهای آموزش پزشکی منشعب از این شوراست و این شورا اگرچه فراز و نشیب‌های زیادی داشته است ولی یکی از موفق‌ترین و پرکا‌ترین شوراهای آموزش پزشکی بوده و مصوبات مهم و سرنوشت سازی داشته است.

معاون آموزش دوره مدیریت ضیایی در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی را یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های این شورا اعلام کرد و گفت: در این دوره مشکلاتی برای یکی از آزمون‌های دستیاری پیش آمد که با مدیریت خوب ایشان و مجموعه معاونت آموزش پزشکی به خیر گذشت.

وی در پایان سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های ضیایی برای عین اللهی آرزوی توفیق کرده و تصریح کرد بدیهی است که معاونت آموزش با دکتر عین اللهی همکاری لازم را خواهند داشت.

شورای آموزش پزشکی، تخصصی پاشنه آشیل آموزش پزشکی

بر اساس این گزارش امیرمحسن ضیایی دبیر سابق شورای آموزش پزشکی تخصصی نیز در این مراسم این شورا را به نوعی پاشنه آشیل معاونت آموزش پزشکی وزارتخانه اعلام کرد و گفت: این شورا در سال ۶ آزمون مهم و سرنوشت ساز برگزار می‌کند که با حجم بالای کار‌ها باید گفت در هیچ روزی از سال استراحت ندارد، به طوری که همین الان هم آزمون‌های آسکی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این دوره ما ۴۰۰ بازدید از بخش‌های مختلف کشور داشته‌ایم و ایجاد برنامه‌های کلان و جدید در بخش سیاستگزاری شورا از دستاوردهای این دوره بوده است.

وی با اعلام اینکه تمام سعی ما این بود که آزمون‌های بورد در سلامت کامل برگزار شود، اظهار داشت: باید همینجا از وحید دستجردی وزیر سابق تشکر کنم، زیرا هیچ زمانی نبود که ما به کمک ایشان نیاز داشته باشیم و ایشان از ما دریغ کنند.

وی در پایان ضمن برشمردن بخشی از اقدامات مهمی که در دوره مسئولیت‌اش توسط شورا صورت گرفت و قدردانی از پشتیبانی‌های محققی معاون آموزشی، از سرپرست وزرات بهداشت نیز به خاطر موافقت با استعفای خود قدردانی کرده و برای عین اللهی در مسئولیت خطیری که به عهده گرفته است آروزی توفیق کرد.

حرکت به سمت کسب مرجعیت علمی مهم‌ترین برنامه ماست

این گزارش حاکیست بهرام عین اللهی دبیر جدید شورای آموزش پزشکی، تخصصی در این مراسم رشد همه جانبه برنامه آموزش پزشکی را مهم‌ترین برنامه خود اعلام کرد و گفت: هم اکنون سرعت رشد علوم پزشکی در کشور خوب است ولی باید این سرعت را افزایش دهیم.

وی افزود: باید با سرعت و قوت به سمت تحقق مرجعیت علمی ایران در دنیا که همانا خواسته مقام معظم رهبری است پیش برویم.

وی اهمیت امنیت آزمون‌های گروه پزشکی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به امید خدا نخواهیم گذاشت در صحت برگزاری آزمون‌ها خدشه‌ای وارد شود و امنیت آزمون‌ها به خطر بیفتد.

وی در خاتمه از سرپرست وزارت بهداشت به خاطر حسن اعتمادش برای واگذاری این مسئولیت به خود قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز