خبرگزاری کار ایران

با حضور مقامات آذربایجان شرقی و سیونیک/

جشن انقلاب اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان برگزار شد

کد خبر : ۴۳۰۰۹

دو کشور ایران و ارمنستان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و انرژی دارای زمینه‌های همکاری مشترک هستند / عزم دولت‌های ایران و ارمنستان هم بر توسعه این همکاری‌ها قرار گرفته است.

سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مراسم جشنی با حضور مقامات استان‌های آذربایجان شرقی و سیونیک ارمنستان در تالار مرکزی شهر کاپان گرامی داشته شد.

به گزارش ایلنا،استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: عزت و عظمت امروز ملت ایران مرهون فرهنگ انقلاب اسلامی و پای‌بندی به آرمان‌ها و ارزش‌هاست.
احمد علیرضابیگی همچنین بر توسعه روابط ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: دو کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و انرژی دارای زمینه‌های همکاری مشترک هستند و عزم دولت‌های ایران و ارمنستان هم بر توسعه این همکاری‌ها قرار گرفته است.
وی حجم مبادلات تجاری دو کشور را 500 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: طبق هدف‌گذاری مسئولان ایران و ارمنستان این حجم به دو برابر افزایش خواهد یافت.
علیرضابیگی با اشاره به سفر اخیر هیأت اقتصادی استان سیونیک به تبریز، خاطرنشان کرد: قطعا همکاری این دو استان می‌تواند نقش بسزایی در توسعه همه‌جانبه روابط ایران و ارمنستان داشته باشد.
وی برگزاری مراسم‌های مشترک در آذربایجان شرقی و سیونیک را شاهدی بر علاقه دو استان بر افزایش سطح همکاری‌ها دانست.
استاندار سیونیک ارمنستان هم در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: کمک‌های فنی جمهوری اسلامی ایران روند توسعه ارمنستان را سرعت بخشیده و ما بر افزایش همکاری‌های خود با ایران تاکید داریم.
سورن خاچاطوریان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه برق‌آبی مشترک ایران و ارمنستان، گفت: این نیروگاه با توان فنی متخصصان ایرانی می‌تواند نقش مهمی در توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و به ویژه کشاورزی دو طرف داشته باشد.
گفتنی است همزمان با این مراسم، نمایشگاه دستاوردهای استان آذربایجان شرقی و محصولات کشاورزی این استان در شهر کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان برای بازدید علاقمندان برپا شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز