خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

تعلل در واگذاری زمین‌های کشاورزی قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۰۲

مردم و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به خاطر تعلل در واگذاری زمین‌ها، تصور می‌کنند که اراده‌ای برای حل این موضوع از سوی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

ایلنا-ورزقان: استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: زمین‌های کشاورزی قابل واگذاری در استان باید در اسرع وقت به مردم تحویل داده شوند و این موضوع نباید به خاطر کارهای اداری معطل بماند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا احمد علیرضابیگی در نشست مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان ورزقان، با انتقاد از کندی روند واگذاری زمین‌های کشاورزی حاشیه رود ارس و منطقه ارسباران به متقاضیان، گفت: مردم و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به خاطر تعلل در واگذاری زمین‌ها، تصور می‌کنند که اراده‌ای برای حل این موضوع از سوی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: این موضوع در یک سال گذشته بارها مورد تاکید قرار گرفته اما هنوز هم در خصوص آن تعلل می‌شود که دلیلی برای این تعلل وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی، تصریح کرد: آمایش سرزمینی و اولویت‌بندی‌های لازم باید در استفاده بهینه از ظرفیت منابع آبی مورد توجه واقع شود.

علیرضابیگی همچنین مجموعه اقدامات بعد از زلزله را شاخص مهم مناطق زلزله‌زده خواند و افزود: در این راستا، کشاورزی و دامپروری دارای جایگاه خاصی بوده و اگر موانع اداری در این راه، به چشم می‌خورد، باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری باید از تمام ظرفیت موجود، برای تبدیل پیامدهای زلزله به نقطه عطف توسعه بهره گرفت.

علیرضابیگی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که مجموعه ظرفیت موجود، توسعه کشاورزی این منطقه را در پی داشته باشد.

گفتنی است در این نشست که همزمان با سفر شهرستانی استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان ورزقان و با حضور مسئولان استانی برگزار شد، مسعود محمدیان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی ارایه کرد.

همچنین در این نشست که دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی و نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، مسایل مختلف بخش کشاورزی استان و شهرستان ورزقان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز