خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

اقتصاد ایران گرفتار تحریم داخلی است/ برجام، امید تازه‌ای بر پیکر خمیده صنعت کشور دمید

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۹۸۰

رحیم بناملایی گفت: پس از برجام امید تازه‌ای بر پیکر خمیده صنعت و اقتصاد کشور دمیده شد.

به گزارش ایلنا در کرج،  رئیس اتاق بازرگانی البرز در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان البرز که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد با اشاره به سال اقدام و عمل در راستای  اقتصاد مقاومتی افزود: در این مسیر ضروری است برای ارتقای بهره‌وری نیروی کار "نگاه کارمزدی" جایگزین نگاه "وقت‌مزدی" شود.

رحیم بناملایی با بیان اینکه تحقق این مهم تغییر و اصلاح قوانین مالیاتی تامین اجتماعی و هدف‌گذاری در بستر توسعه صادرات را می‌طلبد، افزود: موانع و دست‌اندازهای فراوانی از جمله صدور موافقت‌نامه‌های اصولی و مازاد بر نیاز کشور، تحمیل انواع عوارض و مالیات به بخش تولید و ضوابط و مقررات حاکم بر مناطق آزاد تجاری از مشکلاتی است که در مسیر رونق اقتصادی خودنمایی می‌کند.

رئیس پارلمان بخش‌خصوصی البرز با ذکر برخی توقعات بخش‌خصوصی استان از رئیس‌جمهور و دولت با اشاره به دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس شرکت نمایشگاهی بین‌المللی و شرکت توسعه صادرات استان البرز از رئیس‌جمهور در خواست کرد از محل بودجه سازمان توسعه تجارت 10 میلیارد تومان برای ایجاد نمایشگاه بین‌المللی استان اختصاص یابد.

این فعال اقتصادی همچنین اختصاص 10 درصد جایزه صادراتی در ازای صادرات و ارائه اسناد مثبت از محل بودجه مشوق‌های صادراتی و یارانه صنعت با هدف کمک به توسعه صادرات استان را خواستار شد.

بنامولایی در ادامه با ارائه گزارش مبسوطی کم‌توجهی و در مواردی بی‌توجهی نسبت به اجرای مفاد قانون بهبود فضای کسب و کار و عدم دسترسی بخش تولید به آمار و اطلاعات صحیح، موازی کاری‌ها و وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیری در مسیر تولید صادرات را از جمله تحریم‌های داخلی دانست.

وی با ذکر این نکته که با موفقیت دولت تدبیر و امید در برجام امید تازه‌ای بر پیکر خمیده صنعت کشور دمیده شد، افزود: فعالان اقتصادی کنار و همدوش با دولت‌مردان با عزم راسخ و اراده قوی وارد صحنه شده‌اند تا با خرد جمعی اقتصاد نابسامان ناشی از رکود تورمی را به سمت رونق اقتصادی بدون تورم سامان دهند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: علی‌رغم آن‌که می‌دانیم در شرایط کنونی وضعیت‌مالی دولت مناسب نیست با این حال برای عبور بخش تولید از بحران فعلی ضروری است صنایع کوچک و متوسط برای مدتی درباره اقساط بانکی، مالیات و عوارض از مساعدت‌های لازم برخوردار شوند تا چرخ‌های زنگ زده تولید به حرکت در آید.

وی با بیان اینکه علی‌رغم رهایی از آثار تحریم‌های ظالمانه خارجی هم اکنون با مشکل حاد تحریم‌های داخلی مواجه‌ایم، عدم مطابقت و همخوانی عملکرد مدیران میانی با سیاست‌های اقتصادی مدیران ارشد دولت را مشکل عمده بروز تحریم‌های داخلی در مسیر رونق اقتصادی عنوان کرد.

بنا مولایی با اشاره به بروکراسی پیچیده حاکم در نظام اداری کشور، ضرورت اجرایی شدن و فراگیری سیاست‌های دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تسریع در توسعه دولت الکترونیک گفت: عملیاتی‌شدن دولت الکترونیک دسترسی بخش تولید به نیازهای اطلاعاتی را بر طرف می‌کند و ضمن صرفه جویی وکاهش هزینه ها به گسترش ایجاد پنجره واحد در سازمان‌ها می‌انجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز