خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبرداد:

صادرات خاویار و آبزیان مازندران از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۹۷۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: موضوع صادرات خاویار و آبزیان در استان در دستور کار قرار گرفته و از سال آینده صادرات این محصول وارد عرصه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد محمد پور عمران در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران در محل سالن جلسات سرپرستی بانک صادرات مازندران، برگزار شد، اظهار داشت: صادرکنندگان پیش قراولان مرزهای اقتصادی ایران هستند.

وی افزود: تجارت جهانی در دنیا کل صادرات قریب به 20 هزار میلیارد دلار است اگر ما یک درصد را سهم خود بدانیم به دلیل اینکه ما یک درصد از جمعیت کل دنیا هستیم ، باید 200 میلیارد دلار صادرات کشور ما باشد در حالیکه جمع صادرات نفتی و غیر نفتی ما به این میزان هم نمی رسد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت:ما باید تلاش کنیم که با دو برابر کردن این میزان به جایگاه اصلی خودمان برسیم و این شدنی که نیست مگر اینکه  فعالان اقتصادی در سراسر کشور دلگرم شوند و همت دولت هم پشت سر این فعالان باشد.
 
وی افزود: در مازندران سالانه بیش از 450 میلیون دلار صادرات داریم و این صادرات در سبد متنوعی از محصولات متبلوراست .
 
محمدپور با بیان اینکه اقدامات زیر بنایی و پشتیبانی های اقتصادی دولت تدبیر و امید دردستورکار مازندران قرار گرفت، گفت: اقدامات زیر بنایی برای پایانه های صادراتی دیده شده است چرا که صادرکنندگان خرد به تنهایی حضور در بازارهای جهانی را ندارند بسته بندی  ، بازاریابی و تبلیغات باید در بازارهای جهانی هم دیده شود.
 
وی افزود: پشتیبانی‌های اقتصادی با اولویت کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفت و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم تثبیت صادرات داشته باشیم.
 
محمدپور با بیان اینکه کشور عراق به عنوان نخستین شریک تجاری ما به شمار می‌آید در حال حاضر بازار جدیدی به نام روسیه را نیز به عنوان بازار هدف در نطر گرفته‌ایم، عنوان کرد: لازم است تا صادرکنندگان نمونه را به بازار روسیه بفرستیم.
 
وی افزود: 150 میلیون دلار به عنوان مشوق صادرای لبنیات مصوب شد، چنانچه موانع صادراتی مرتفع شود این میزان صادرات استان به 400 میلیون دلار نیز افزایش خواهد یافت.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: موضوع صادرات خاویار و آبزیان نیز در استان در دستور کار قرار گرفته و از سال آینده صادرات این محصول وارد عرصه خواهد شد.
 
وی افزود: از 10 سال گذشته تاکنون میزان صادرات محصولات مازندران 10 برابر شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز