خبرگزاری کار ایران

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی:

وزارت علوم با تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب تعامل مناسبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۹۵

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:انتخاب حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری ایران امیدهای فعالین دانشجویی را زنده کرد و رفته رفته پویایی تشکل های دانشجویی در کشور دیده می شد که با استیضاح فرجی دانا باز تشکل‌های دانشجویی با مشکل مواجه شده‌اند.

محمد صادقی اقدم در گفت وگو با ایلنا در ارومیه اظهار داشت: فعالیت‌های دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت در سال 76دوران طلایی خود پشت سر می‌گذراندند تا جایی که تشکل های دانشجویی بزرگترین نقش را در انتخابات 76 ایفا کردند،وباعث پیروزی رئیس دولت اصلاحات در آن سال شدند.

اقدم در مورد افول تشکل دانشجویی در دولت گذشته نیز افزود:متاسفانه در سال84گروهی از افراد توانستند قدرت امور اجرائی کشور را در دست بگیرند که هیچ اعتقادی به فعالیت وجنبش مستقل دانشجویی نداشتند واین خود باعث نوعی عقب گرد در فعالیت‌های دانشجویی شد، واین نا ملایمتی‌ها  تا بعد از انتخابات خرداد 88 همان سال ادامه داشت تا در آخر درب همه تشکل های دانشجویی کل کشور به کلی تخته شد.

این فعال سابق دانشجویی همچنین وضعیت فعلی تشکل های دانشجویی اصلاح طلب در کل کشور گفت:انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری ایران امیدهای فعالین دانشجویی را زنده کرد و رفته رفته پویایی تشکل های دانشجویی در کشور دیده می شد که با استیضاح فرجی دانا باز تشکل‌های دانشجویی با مشکل مواجه شده‌اند.

اقدم ادامه داد: دانشگاه منزلگاه آزادی و آزادگی است، ولی چرا وزارت علوم همکاری و تعامل مناسبی با تشکل‌های سیاسی اصلاح طلب ندارد؟!واین در خواست فعالین دانشجویی از وزیر محترم علوم ونمایندگان محترم مجلس است که راه چاره ای برای افول در تشکل مستقل واصلاح طلب دانشجویی بیاندیشند،متاسفانه تا به امروز سه تشکل دانشجویی در سطح کشور چندین ماه است در صف گرفتن مجوز برای فعالیت های خود می باشند بدون اینکه وزارت علوم کمترین اهمیتی برای درخواست آنها قائل باشد.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه در مورد سیاست های دولت در مورد برجام نیز گفت: قرن21دیپلماسی در جهان اولین حرف را می‌زند، برجام یک موفقیت تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود ولی عده‌ای که در زمان تحریم کاسبان آن بودند امروز به هر دری می زنند تا ذره ای از موفقیت‌های دولت به اطلاع مردم نر سد یا در آن خدشه ایجاد کنند.

وی افزود:به نظر بنده عملکرد دولت در بسیاری از موراد قابل دفاع وبسیار موفقیت آمیز بوده ولی در برخی جهات هم انتقاداتی برعملکرد دولت در برخی زمینه های وجود داشته است،ولی عدم موفقیت در برخی زمینه‌ها نباید باعث شود از الفاظ تفرقه افکنانه در کشور استفاده شود.

اقدم در مورد مخالفین دولت وطرفداران تک صدایی در دانشگاه ها گفت:همه جریان وتشکل های سیاسی اصلاح طلب چه در دانشگاه وچه در سطح کلان سیاسی اعتقاد به فضای گفتمان و آزاد اندیشی سیاسی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز