خبرگزاری کار ایران

هیلاری کلینتون:

بعد از پیروزی ترامپ، دیگر نمی‌خواستم از خانه خارج شوم

کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا گفته است که بعد از شکست خوردن از رقیب خود، می‌خواست از ناراحتی روی زمین چمباتمه بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «هیلاری کلینتون» طی یک سخنرانی در واشنگتن با اشاره به شکست از «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواهان همچنین گفت احساس می‌کرد که دیگر نمی‌خواست از خانه‌اش بیرون برود.

نامزد دموکرات‌ها افزود که نتیجه انتخابات بسیاری از مردم آمریکا را به تامل انداخته است.

وی گفت: «اذعان می کنم که امشب آمدن به این جا برایم کار آسانی نبود.»

هیلاری کلینتون افزود: «طی هفته گذشته چند دفعه می‌خواستم که یک کتاب خوب بردارم، چمباتمه بزنم و دیگر از منزلم خارج نشوم.»

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت درک می‌کند خیلی‌ها از پیروزی ترامپ احساس یاس و ناامیدی می کنند اما تاکید کرد که دموکرات‌ها نباید تسلیم شوند.

هیلاری کلینتون ادامه داد: «آمریکا ارزش آن را دارد. بچه‌های ما ارزش آن را دارند. به کشورمان اعتقاد داشته باشیم. بیائید برای ارزش‌هایمان بجنگیم و هرگز تسلیم نشویم.»

کلینتون پیش از این با انتقاد از «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال، طرح تحقیقات دوباره از پرونده ایملیش از سوی اف.بی.آی. را در شکستش برابر دونالد ترامپ موثر دانسته بود.

از زمان پیروزی دونالد ترامپ، در چند شهر آمریکا تجمعات اعتراضی برگزار شده است.

«بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک در دیداری خصوصی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داده است که مردم شهرش نگران سیاست‌های دولت آینده وی هستند.

شهردار نیویورک روز چهارشنبه (۱۶ نوامبر) در برج ترامپ، واقع در نیویورک، با دونالد ترامپ گفت‌وگو کرد.

بیل د بلاسیو گفته است که برنامه ترامپ برای اخراج حدود سه میلیون مهاجر غیرقانونی که از سابقه کیفری برخوردار هستند، در نیویورک که آن را شهر «حد اعلای مهاجران» خواند، موثر واقع نخواهد شد.

 

کد خبر : ۴۲۹۸۶۷