خبرگزاری کار ایران

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیاء:

تحرکات منطقه را رصد می‌کنیم/نگرانی درخصوص دفع تهدیدهای احتمالی نداریم

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیاء گفت: توان سیستم‌های بومی ما برابر با سیستم‌های موجود در سطح دنیاست و می‌تواند پاسخگوی همه تهدیدات باشد.

امیر سرتیپ قاسم فراوان در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در لنگرود با اشاره به توانمندی این قرارگاه گفت: ما علاوه بر ۳۵۰۰ نقطه کشور ، فراتر از جغرافیای ایران را نیز مورد رصد قرار می‌دهیم و توانایی پاسخ به تهدیدات،در کمتر از یک دقیقه برای ایران وجود دارد.

وی بیان داشت :بسیاری از تجهیزاتی که امروز در چرخه دفاع از آن استفاده می کنیم توسط فرزندان این کشور، بومی سازی و ساخته می‌شود و پایه و اساس پدافند بر قدرت توان ملی است.

فراوان افزود: ما امروز از نظر پدافند حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و کلیه حرکت‌ها را در منطقه رصد می‌کنیم.

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیا گفت: ما امروز پهپادهایی رادارگریزی را کشف می‌کنیم که تکنولوژی‌های پیچیده روز دنیا را یدک می کشد و این یعنی  جای جای مهین عزیزمان را رصد می کنیم و در سیطره خود داریم.

فراوان با بیان اینکه پدافند چشم مملکت است، گفت :پایگاه‌های هوایی ما نسبت به زمان جنگ و بعد از آن  افزایش پیدا کرده است و هیچ نگرانی درخصوص دفع تهدیدات احتمالی وجود ندارد.

وی گفت پوشش کامل بر فضای کشور داریم و پدافند چشم مملکت است و امروز جای نگرانی برای مردم ما وجود ندارد و توان سیستم‌های بومی ما برابر با سیستم‌های موجود در سطح دنیاست و می‌تواند پاسخگوی همه تهدیدات باشد.

کد خبر : ۴۲۹۸۶۰