خبرگزاری کار ایران

در دیدار ولایتی با سفیر چین مطرح شد؛

تاکید رئیس‌جمهور چین به توسعه همکاری‌های تهران و پکن

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت گسترش روابط استراتژیک بین ایران و چین تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی امروز چهارشنبه ۲۶ آبان با پانگ سن سفیر چین در تهران در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

در ابتدای این دیدار سفیر چین با تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه، سطح این روابط را مطلوب و رو به گسترش خواند و گفت: بعد از سفر آقای شی جین پین رئیس‌جمهور چین به تهران، روابط دوجانبه به سطح بالاتر و مطلوب‌تری رسیده و امکان توسعه آن فراهم است.

وی با تشریح ابعاد روابط سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی و فرهنگی و علمی میان دو کشور و ارائه گزارشی از سفر اخیر وزیر دفاع چین به تهران افزود: رئیس‌جمهور چین توجه زیادی به توسعه همکاری‌های دو کشور  دارد و به‌طور مشخص دستوراتی را برای گسترش این همکاری‌ها صادر کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان اینکه سطح روابط ایران و چین به‌صورت کلی در سطح مطلوبی قرار دارد گفت: علی‌رغم آن‌که این روابط در حال گسترش است اما لازم است با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود و جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای آن به روابطی راهبردی و گسترده اهمیت قائل است.

ولایتی در ادامه با بیان توضیحاتی در خصوص آخرین شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، خواستار همکاری بیشتر میان ایران و چین برای حل‌وفصل برخی از مسائل و مشکلات پیش رو شد.

در این دیدار سفیر چین با بیان اینکه به‌زودی عازم چین خواهد بود گفت: در بازگشت به چین، تمامی نقطه نظرات شما را با مسئولان عالی مطرح خواهم کرد و به صورت جدی برای گسترش هر چه بیشتر روابط تلاش می‌کنیم.

در ادامه این دیدار در خصوص همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

کد خبر : ۴۲۹۸۱۹