خبرگزاری کار ایران

در پی موافقت هیات‌دولت صورت گرفت؛

افزایش صددرصدی حق مسکن کارگران از نیمه دوم امسال

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۷۸۸

با موافقت رییس‌جمهور و هیات‌دولت، سرانجام مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حق‌ مسکن کارگران از نیمه‌دوم سال 95 لازم‌الاجرا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: براین اساس از ابتدای پاییز سال جاری حق مسکن ماهانه هرکارگر از مبلغ 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش می‌یابد.

علی ربیعی یادآور شد: مصوبه اخیر هیات دولت در راستای اجرای توافقی است که از دو سال پیش میان شرکای اجتماعی در جلسات تعیین مزد سال 94 صورت گرفته بود.

به گفته ربیعی افزایش 100 درصدی حق مسکن کارگران به دنبال آغاز روند خروج واحدهای تولیدی و صنعتی از رکود قطعیت یافته است و بر این اساس از نیمه دوم امسال حداقل درآمد ماهانه هرکارگر ایرانی تا 5/2 افزایش یافته است.

وزیرکار همچنین مدعی شد: با احتساب نرخ متوسط تورم سال 95 که رقمی حدود 10 درصد را شامل می‌شود افزایش حق مسکن کارگران باعث شده که امسال نیز درآمد کارگران حدود 5/6 درصد مزد از تورم پیشی گیرد.

وی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید کارگران در سال‌های گذشته و دشواری‌های معیشتی که برای حداقل‌بگیران ایجاد شده بود دولت با درک شرایط، اجرای سیاست‌های تقویت قدرت خرید کارگران را در پیش گرفت و برهمین اساس برنامه کنونی دولت پیشی گرفتن حداقل مزد از تورم موجود است.

ربیعی تاکید کرد: این سیاست درباره سایر مزدبگیران، بازنشستگان کشوری و همچنین مستمری‌بگیران تامین اجتماعی سال گذشته اعمال شده، به طوری‌که به‌رغم افزایش 14 درصدی دستمزد حقوق بگیران در سال گذشته میزان مستمری بازنشستگان کشوری 20 درصد و همچنین حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز 30 درصد افزایش داشته است.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر رییس‌جمهور در کنار اجرای سیاست کنترل تورم و پایین آوردن نرخ سود بانکی که هزینه تمام شده برای تولید را کاهش می‌دهد باید سیاست افزایش دستمزد کارگران و مستمری‌بگیران با هدف تقویت قدرت خرید این بخش از جامعه اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز