خبرگزاری کار ایران

داورنی: هد‌ف والیبال ایران قرار گرفتن در جمع 4 تیم المپیک است

رییس فدراسیون والیبال ایران گفت: فدراسیون والیبال ایران با یک استراتژى ١٠ ساله سعى کرده از سقف آسیا عبور کند و حالا در سطح جهان حرفهایى براى گفتن دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در ملاقات با استاندار اردبیل و برگزارى جلسه با مسئولان این استان در خصوص میزبانى رقابت‌هاى زیر ٢٣ سال آسیا، اظهار داشت: ورزش والیبال در حال حاضر بعد از فوتبال پرتماشاگرترین ورزش در سطح دنیا بوده و این ورزش توانسته علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند و براساس آمارهای ارائه شده در بازی‌های لیگ جهانی والیبال حدود یک میلیارد نفر بیننده در سطح جهان این مسابقات را تماشا و نتایج آن را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران که سال‌های سال با تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی مواجه بوده، ورزش بهترین راه برای معرفی توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم است و خوشبختانه در ورزش والیبال جوانان جمهوری اسلامی ایران به خودباوری رسیده و توانستند در چند سال و با هدف‌گذاری مناسب از جایگاه ششمی آسیا به تیم نخست قاره کهن ارتقا یابند.

رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: استراتژی فدراسیون والیبال در مرحله نخست ارتقای جایگاه تیم ملی از رده ششمی آسیا به تیم نخست این قاره بود و بعد از آن نیز با تعریف یک استراتژی 10 ساله سعی کردیم از سقف آسیا نیز عبور کرده و در عرصه جهانی و در مقابله با تیمهای بزرگ والیبال در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

داوزنی تصریح کرد: در حال حاضر ایران در تمامی رده‌های سنی و نیز در رابطه با مسابقات باشگاهی به تیم نخست آسیا مبدل شده و خوشبختانه با حضور در مسابقات لیگ جهانی و بازی‌‌های المپیک به دنیا نشان دادیم که ایران توان مقابله با تیم‌های مطرح همچون برزیل، روسیه، صربستان و سایر تیم‌ها را دارد و زمانی که هیچ کس فکر نمی‌کرد تیم ایران بتواند یک ست از این تیم‌ها امتیاز بگیرد ولی اکنون تیم ملی ایران در مقابل آنها به پیروزی می‌رسد.

وی افزود: در سال 2014 با تیم ملی برزیل 5 مسابقه برگزار کردیم که 3 برد دستاورد تیم ملی ایران و 2 برد نیز سهم تیم برزیل بود که این موضوع خود نشانگر ایجاد روحیه خودباوری در جوانان و ورزشکاران بوده و خوشبختانه نوار این پیروزیها نیز ادامه دارد.

داورزنی اظهار کرد: تبلیغات سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی در مسابقات لیگ جهانی توسط شبکه‌های غربی انجام می‌شد که با برگزاری منظم و دقیق مسابقات لیگ جهانی والیبال در ایران و میزبانی شایسته از این مسابقات تمام دنیا فهمیدند که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و تمامی تبلیغات منفی بر علیه این کشور صحت ندارد.

رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی فدراسیون والیبال در مقطع کنونی حضور تیم ملی والیبال ایران در بین 4 تیم مسابقات المپیک 2020 خواهد بود که امیدواریم با این برنامه‌ریزی تیم ملی ایران در این مسابقات یکی از سکوهای اول تا سوم را کسب کند.
فدراسیون والیبال ایران اردیبهشت ٩٦ میزبانى رقابت‌هاى قهرمانى زیر ٢٣ سال آسیا را برعهده خواهد داشت. مسابقاتى که قرار است به میزبانى استان اردبیل برگزار شود.

 

کد خبر : ۴۲۹۷۵۰