خبرگزاری کار ایران

نظارت‌ها هم در گمرک الکترونیکی شد

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از الکترونیکی شدن نظارت‌ها در گمرک خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک ایران، علیرضا مقدسی با اعلام این مطلب در جمع مسئولان بازبینی گمرکات سراسر کشور گفت: بازبینی اکنون با الکترونیکی شدن در شرایط بهتری انجام می‌شود و مدت زمان انجام کار کوتاه‌تر شده و مسئولان بازبینی می‌توانند به صورت آنلاین روند کار را بررسی کرده و از نحوه کار مطلع شوند.

وی افزود: روال کار در بخش بازبینی اکنون با سنوات قبل تفاوت‌های زیادی دارد و همکاران باید خود را نسبت به سیستم به روز کنند.

 مقدسی با اشاره به تخصص افرادی که در بخش بازبینی فعالیت دارند ادامه داد: این افراد در بخش‌های مختلف حتی ترانزیت مشغول به فعالیت بودند و دارای دانش تخصصی در بیشتر بخش‌ها هستند.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران کار در این بخش را سخت دانست و گفت: افرادی که در بخش بازبینی مشغول فعالیت هستند باید دارای یک ذهن تحلیلگر در زمان مشاهده اسناد باشند و اگر اشتباهی از سوی متقاضی به صورت سهوی رخ داده آگاه باشند و سریعاً برای اصلاح مشخصات اقدام کنند.

وی بازبینی را یکی از بخش‌های مهم در گمرک برشمرد و تصریح کرد: بازبینی واحد تفکر فنی مدیر بوده و اگر این دکمه درست کار کند ضریب سلامت سازمان افزایش خواهد یافت.

مقدسی اضافه کرد: تشریفات ترخیص و رویه‌های گمرکی و حتی بخش‌های وکالت‌نامه هم در این قسمت قرار گرفته و از اسناد کاغذی به الکترونیکی تبدیل شده است که این موضوع باعث می‌شود تا سوءاستفاده از بخش‌های مختلف کاهش یابد.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران گفت: اکنون بیشتر بخش‌های گمرک الکترونیکی شده و بخش بازبینی نیز کار خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

 

کد خبر : ۴۲۹۷۳۲