خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

١٦ زائر ایرانی در بیمارستان‌های عراق بستری هستند

دبیرکل جمعیت هلال احمر به وجود ٢٢ درمانگاه در کربلای معلی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اشاره کرد و گفت: افراد بیمه شده نیازی به پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان ندارند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی در تشریح آخرین اقدامات و تمهیدات هلال احمر برای اربعین حسینی، گفت: جمعیت هلال احمر ایران برای خدمات رسانی به زائران ٣ ماموریت دارد که شامل امداد و نجات در داخل کشور و بهداشت و درمان در خاک کشور عراق است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران با همکاری سایر دستگاه ها مثل اورژانس، شهرداری، پزشکان بدون مرز از نقطه صفر مرزی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ساماندهی کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به وجود ٣ درمانگاه هلال احمر به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران اشاره کرد و افزود: درمانگاه حرم حضرت فاطمه زهرا(س)، هتل نجف و مقبره شهید حکیم به همراه استقرار تیم درمانی هلال احمر در محوطه عظیم پارکینگ تعبیه شده از جمله ٤ درمانگاهی هستند که ارائه خدمات درمانی به زائران در نجف اشرف را بر عهده دارند.

وجود ۴ درمانگاه هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا

احمدی درباره امدادرسانی عوامل هلال احمر در فاصله ٨٠ کیلومتری نجف تا کربلا، اظهارداشت: به فاصله هر ١٥ کیلومتر در مسیر نجف تا کربلا درمانگاه هلال احمر وجود دارد و افرادی که به صورت پیاده در مسیر طی طریق می کنند؛ می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر ایران در خاک عراق استفاده کنند.

وی به وجود ٢٢ درمانگاه در کربلای معلی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه جمعیت زائران در کربلا متراکم تر است، جمعیت هلال احمر راه اندازی ٢٢ درمانگاه را در دستور کار قرار داد؛ حتی در کنار حرم اباعبدالله الحسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) نیز درمانگاه هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران دایر است.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر اقدام به راه اندازی ٢ درمانگاه در کاظمین کرده است؛ البته با توجه به اینکه  به زائران توصیه شده به شهر سامرا سفر نکنند اما هلال احمر ایران تیم درمانی در این شهر به حالت آماده باش دارد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی نسبت به امداد رسانی و ارائه خدمات درمانی اقدام کند.

بیمارستان صحرایی کوت با تجهیزات کامل و فعالیت ۷۰ پزشک و پرستار دایر است

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرهای کوت و عون، اظهارداشت: در شهر کوت بیمارستان صحرایی مجهز به همراه ٧٠ پزشک، پیراپزشک و پرستار درحال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به فعالیت ٢ هزار نیروی امدادی و درمانی در خاک عراق برای خدمات رسانی به زائران، گفت: ٦ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ٢٧ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف مستقر شده است؛ به علاوه تعدادی آمبولانس نیز از سوی دولت عراق برای خدمات رسانی به زائران در اختیار جمعیت هلال احمر ایران قرار گرفته است.

افراد بیمه شده نیازی به پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان‌ها ندارند

احمدی با بیان اینکه تا ساعت ٢٠ سه شنبه(٢٥ آبان ماه)  ٣٠ هزار تن از زائران با مراجعه به درمانگاه ها و مراکز درمانی از خدمات جمعیت هلال احمر برخوردار شده اند، تاکید کرد: خدمات درمانی هلال احمر به صورت سرپایی ارائه می شود و ارائه خدمات بستری در بیمارستان‌ها در خاک عراق منوط به پرداخت هزینه ٨٠ تا ١٠٠ دلاری است که افراد دارای بیمه نیازی به پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان‌ها ندارند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات درمان سرپایی به صورت رایگان صورت می گیرد و افراد فاقد بیمه نیز می توانند از خدمات درمان سرپایی به صورت رایگان بهره مند شوند.

١٦ تن از هموطنان در بیمارستان های عراق بستری هستند

دبیرکل جمعیت هلال احمر  با تاکید بر اینکه در حال حاضر ١٦ تن از هموطنان در بیمارستان های عراق بستری هستند و خدمات بیمه استفاده می کنند، خاطرنشان کرد ١٣ تن از این افراد در بیمارستان های کربلا و ٣ تن نیز در بیمارستان های نجف بستری هستند و با توجه به اینکه این افراد بیمه هستند هزینه ای بابت بستری در بیمارستان ها پرداخت نمی کنند.

وی در پایان از افرادی که دارویی های خاص مصرف می کنند؛ خواست تا داروهای خود را در سفر به عتبات همراه داشته باشند.

کد خبر : ۴۲۹۷۲۱