خبرگزاری کار ایران

فتح‌الله‌زاده یا آشتیانی؛ کدام یک شفاف‌سازی می‌کنند؟

آیا فتح‌‌الله‌زاده برای رد ادعای واعظ آشتیانی مدارکی ارائه خواهد داد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی فتح الله‌زاده، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال پس از سه سال دوری از این تیم، در برنامه نود حضور پیدا کرد و از عملکرد چند ساله خود در سمت مدیرعاملی استقلال دفاع کرد. او با ارائه اسناد و مدارک انبوهی که با خود به همراه آورده بود به نوعی از انتقادات و اتهامات عادل فردوسی‌پور شانه خالی کرد. البته به نظر می‌رسید که در آن شب فردوسی‌پور هم از روزهای اوج خود فاصله داشت و نتوانست حاجی فتح‌الله استقلالی‌ها را به چالش بکشد. مدیر عامل سابق استقلال در آن شب سعی داشت خود را از تمامی انتقادات و اتهامات وارده به دوران مدیرعاملی خود از جمله افزایش قیمت بازیکنان استقلال، زمین کمپ تمرینی این تیم و اتهام گشایش حساب شخصی و موارد دیگر مبرا کند.

در همین رابطه امیررضا واعظ آشتیانی صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا با بیان اینکه فردوسی‌پور از ریز مسائل باشگاه استقلال و مسائل حقوقی اطلاعات کافی نداشت، نتوانست آنطور که باید از عهده فتح‌‌ الله‌زاده برآید. واعظ مسائلی از جمله مالکیت زمین تمرینی استقلال، تخلفات عمده فتح الله‌زاده و هیات مدیره وقت استقلال در مساله گشایش حساب شخصی در باشگاه و از همه مهم‌تر افزایش چند برابری قیمت بازیکنان استقلال در زمان مدیرعاملی فتح الله‌زاده را مطرح و ادعا کرد برای اثبات همه اینها سند و مدارک محکمی دارد.

یکی از مواردی که واعظ به آن اشاره کرد و فتح‌ الله زاده نیز در مصاحبه اخیرش به دلیل اسم نبردن واعظ از بازیکنان آن را رد کرد، مساله افزایش چند برابری قیمت بازیکنان استقلال در زمان مدیریت فتح الله‌زاده و درست بعد از اتمام مدیرعاملی خودش در این باشگاه بود.

واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا گفته بود که قرارداد چند بازیکن که در پایان دوران مدیریت او در استقلال، به پایان می‌رسیده است، در سال بعد و در زمان مدیرعاملی فتح الله‌زاده به یکباره با چند برابر قیمت فصل پیش تمدید شده است! واعظ آشتیانی از نام بردن اسامی این بازیکنان خودداری کرد و گفت: اسناد و مدارک این قراردادها نه تنها نزد او، بلکه در سازمان لیگ و باشگاه استقلال نیز موجود است.

فهمیدن اینکه واعظ درباره کدام بازیکنان صحبت می کند، کار سختی نیست. با نگاه به لیست بازیکنان استقلال در فصل 88-89 در می‌یابیم که در پایان آن فصل شش الی هفت بازیکن استقلال قراردادشان به اتمام می‌رسید. بازیکنان مطرح و محبوبی که نزد هواداران استقلال جایگاه ویژه‌ای داشتند. به نظر می‌رسد فتح الله‌زاده طبق شیوه خاص مدیریتی خودش قرارداد این بازیکنان را با افزایش چندصد میلیونی نسبت به فصل قبل تمدید کرده است!

اثبات این ادعا چندان هم دشوار نیست. فتح الله‌ زاده در برنامه نود به دنبال این بود که نشان دهد برای رد همه‌ انتقادات و اتهامات اسناد و مدارک محکمی دارد. حال هم از او انتظار می رود برای رد ادعای واعظ آشتیانی هرچه سریع‌تر در این باره شفاف‌سازی کند و سند این قضیه را مانند دیگر اسناد به برنامه نود و عادل فردوسی‌پور برساند.

 

کد خبر : ۴۲۹۶۵۹