خبرگزاری کار ایران

قائم مقام ستاد سرشماری گیلان خبر داد:

سرشماری بالغ بر 85 درصد خانوارهای لنگرودی

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۶۳۵

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: 85 درصد خانوارهای لنگرودی بالغ بر 43 هزار و 700 خانوار در سرشماری شرکت کردند.

به گزارش ایلنا از لنگرود، وحید طیفوری در بازدید میدانی از روند اجرای سرشاری نفوس و مسکن سال 95 در روستای خالجیر شهر شلمان بیان کرد: نقش رسانه، فضای مجازی و مکتوب و  صدا و سیما در انجام سرشماری به صورت اینترنتی بسیار رضایت بخش بوده به طوری که 46 درصد از خانوارهای گیلانی سرشماری اینترنتی انجام دادند که از متوسط کشوری هم بالاتر بود.

قائم مقام ستاد سرشماری گیلان خاطرنشان کرد: مردم به گونه‌عینی با موضوع سرشماری و مفهوم اینترنت و فضای مجازی و کاربردهای مفید آن آشنا شدند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه 83 درصد از خانوارهای استان در سرشماری شرکت کردند، خاطرنشان کرد:سرشماری حضوری  بیش از 760 هزار خانوار انجام شده که احتمال تمدید سرشماری نیز به ستاد سرشماری کشور بستگی دارد.

طیفوری اذعان داشت: 85 درصد خانوارهای لنگرودی بالغ بر 43 هزار و 700 خانوار در سرشماری شرکت کردند که میزان مشارکت شهروندان در سرشماری اینترنتی هم رضایت بخش بود.

طیفوری در خصوص خانوارهای غایب که در مراجعه ماموران آمارگیر حضور نداشتند، تاکید کرد: خانوارها در اسرع وقت به صورت اینترنتی در سایت سرشماری و یا اینکه به صورت تلفنی با ستاد سرشماری شهرستان  تماس بگیرند تا کار سرشماری در موعد مقرر به پایان برسد.

وی ارزیابی از نظرکیفیت پرسشگری را یکی از مهم ترین هدف بازدید میدانی از روند اجرای سرشماری عنوان کرد و بیان داشت: استان گیلان به لحاظ پیشرفت کار از متوسط کشوری بالاتر و از لحاظ کیفیت هم جزء شش استان برتر با بیش از 95 درصد ضریب دقت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز