خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران اخراجی کشتارگاه« پرندک خزر» برای مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۵۷۹

100 کارگر اخراجی کشتارگاه« پرندک خزر» 7 ماه بعد از تعطیلی موقت این واحد تولیدی با وجود صدور حکم توقیف اموال کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه حقوقی و حق سنوات خدمت خود را دریافت کنند. گفته می‌شود بانک کشاورزی پیش از کارگران اموال کارخانه را برای وصول طلب میلیاردی‌اش توقیف کرده است.

به گزارش ایلنا، کشتارگاه «پرندک خزر» که در شهرستان صومعه سرای استان گیلان واقع شده است  از اردیبهشت تا شهریور ماه سال جاری 95   به دلیل تخلفات بهداشتی بمدت 4 ماه موقتا تعطیل شد و در این میان حدود 100 کارگر شاغل در آن با معوقات مزدی 6 تا 14 ماه  بیکار شدند.

کارگران می‌گویند کارفرما در زمان اخراج کارگران  جدا از پرداخت مطالبات معوقشان وعده  بازگشت بکارشان را بعد از بازسازی کشتارگاه ورفع موانع بهداشتی آن داده بود اما بعدا  (شهریور ماه) که کشتارگان مجددا راه اندازی شد به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات مالی از نه تنها  از پرداخت مطالبات کارگران طفره رفت بلکه با جذب نیروی کار جدید غیر بومی کارگران با سابقه  شغلشان را از دست دادند.

کارگران درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالبات‌شان می‌گویند «بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران به اداره کار شهرستان صومعه سرا شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده به دادسرای انتقال پیدا کرد.

به گفته کارگران،  مجموع مطالبات این 100 کارگر از کارفرما حدود 2 میلیارد تومان می شود که هر کدام از کارگران  مبالغی حدود 20 تا 30 میلیون تومان از کارفرما طلب دارند در 7 ماه گذشته بلاتکلیف بوده‌اند.

کارگران اخراجی کشتارگاه «پرندک خزر» می‌گویند پس از پی‌گیری‌های حقوقی سرانجام توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلب‌شان بگیرند اما پیش از کارگران، بانک  کشاورزی بابت طلب میلیاردی خود تمامی اموال کارخانه را مصادره کرد و اکنون دست کارگران به جایی بند نیست.

به گفته آنان طی چند ماه  گذشته کارگران کشتارگاه پرندک خزربرای وصول مطالبات صنفی خود  مقابل چند نهاد دولتی در شهرستان صومعه سرا  واستان گیلان دست به اعتراض صنفی زده اند که آخرین بار ظهر روز گذشته  مقابل  استانداری گیلان انجام شد که در نهایت کارگران  با اعتماد به پی گیری های مسئولان این اداره  به اعتراض خود خاتمه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز