خبرگزاری کار ایران

ارزش یوان چین به پایین‌ترین حد خود در هشت سال گذشته رسید

رکود اقتصادی ، کاهش حجم تجارت خارجی ، تغییر در نرخ بهره بانکی در آمریکا و بخصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این موضوع دخیل بوده است.

به گزارش ایلنا؛ گزارش‌های جدید نشان می دهد که سرمایه گذاران در چین بشدت نگران سیاست های نامشخص اقتصادی ترامپ در برابر کشورشان هستند.

بخصوص آنکه وی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری گفته بود که اگر پیروز شود تعرفه بر روی واردات ازچین را تا 45 درصد ارتقاء خواهد داد.

امروز تارنمای یی سی چین گزارش کرد که هر دلار اکنون با شش ممیز 84 یوان(6.84) در بازار معامله می شود.

ضعیف تر شدن یوان به صادر کنندگان چینی قدرت میدهد کالاهایشان را ارزانتر تولید کرده و به کشورهای دیگر صادر کنند.

از سوی دیگر کاهش سخت گیری های بانک مرکزی چین با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی و بین المللی باعث شده است تا ارزش یوان بار دیگر در برابر دلار آمریکا تضعیف شود.

ماه گذشته میلادی بانک مرکزی چین اعلام کرد که نرخ یوان در برابر دلار به هر دلار معادل شش ممیز 70 یوان (6.70)کاهش یافته است که پایین ترین ارزش پول چین از سال 2010 میلادی به حساب می آید.

تارنمای چاینا ارگ می نویسد که برگزیت هم موجب شده است تا برای اولین بار در 31 سال گذشته پوند بتدریج در برابر دلار ضعیف شود .

بانک مرکزی چین اعلام کرده است که در آستانه تقویت دلار در بازار جهانی طبیعی است که ارزش ارزهای دیگر تضعیف شود و یوان چین هم در همین شرایط قرار گرفته است.

این بانک می افزاید که از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تقریبا همه ارزهای جهان در برابر دلار آمریکا ضعیف شده اند .

 

کد خبر : ۴۲۹۵۰۳