خبرگزاری کار ایران

لیونل مسی در کره شمالی

رهبر کره‌شمالی رؤیاهای بزرگی برای ایستادن بر قله فوتبال دنیا در سر می‌پروراند.

به گزارش ایلنا به نقل از تسنیم؛ تیم ملی فوتبال کره شمالی قصد دارد افتخاری را که در جام جهانی 1966 کسب کرد، با پرورزش بازیکنانی حتی بهتر از لیونل مسی تکرار کند.

50 سال پیش، کره شمالی دنیای فوتبال را با رسیدن به یک چهارم نهایی جام جهانی شوکه کرد اما در آن مرحله نتوانست از پس غلبه بر ایتالیا برآید و حذف شد. این تیم از آن زمان دیگر به هیچ افتخاری دست پیدا نکرده است، اما رهبر جوان این کشور، کیم جونگ اون  حالا دستور داده تمهیداتی اندیشیده شود که کشورش در دنیای فوتبال دوباره حرفی برای گفتن داشته باشد و در همین راستا قرار است استراتژی‌هایی برای پرورش ستاره‌های با استعداد در فوتبال این کشور عملی شود.

کیم جونگ اون توسعه و پیشرفت فوتبال کره شمالی را در اولویت برنامه‌های خود برای ورزش این کشور قرار داده است و دستور داده که بودجه قابل توجهی برای فراهم آوردن امکانات جدید جهت پرورش استعداد‌های فوتبالی تخصیص داده شود.

«ری یو‌ ال»، سرمربی مدرسه بین‌المللی فوتبال پیونگ‌یانگ می‌گوید: ما بازیکنان جوان‌مان را برای تبدیل شدن به ستاره‌هایی حتی بزرگ‌تر از لیونل مسی تعلیم می‌دهیم. در حال حاضر هدف ما سلطه بر فوتبال آسیا در آینده‌ای کوتاه مدت است و من امیدوارم که روزی بتوانیم بر فوتبال دنیا هم سلطه پیدا کنیم.

تیم ملی فوتبال کره شمالی در حال حاضر در رده‌بندی فیفا در رده صد وبیست‌و‌ششم میان تیم‌های ارمنستان و اتیوپی قرار دارد.

کد خبر : ۴۲۹۴۰۵