خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد استان زنجان اعلام کرد:

فعالیت کارگروه مد و لباس اسلامی گامی در ارتقاء فرهنگ جامعه

کد خبر : ۴۲۹۳۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به وضعیت استان و کشور در زمینه پوشش و لباس، گفت: تشکیل و فعالیت کارگروه مد و لباس اسلامی ایرانی در زنجان گامی در جهت ارتقاء فرهنگ استان است.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بحث فرهنگسازی در زمینه ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی سهندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جلسه کارگروه مد و لباس اسلامی ایرانی اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که در حال در کشور حاکم است به لحاظ نوع پوشش و لباس، تشکیل و فعالیت این کارگروه بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این کارگروه در استان زنجان کمی دیرتر از سایر استان ها صورت گرفته است، افزود: یکی از دلایلی که کارگروه مد و لباس در استان دیرتر تشکیل شده است عدم وجود طراح و تولید کننده بومی و صنعتی در سطح ملی است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه مد و لباس ایرانی اسلامی در استان اولین گام برای برپایی نمایشگاه ها و معرفی تولیدات داخلی و استانی برداشته شده و امیدواریم در این زمینه از تمامی استعدادها و ظرفیت های استان استفاده شود.

در ادامه این جلسه مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بحث فرهنگسازی در زمینه ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش است.

ابوبصیر با اشاره به طرح متحدالشکل کردن لباس دانش آموزان پسر مدارس استان زنجان افزود: این طرح یکی از مواردی بود که با رضایت اولیاء دانش آموزان مواجه شد و از سال آینده در سطح کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کمیته حجاب و عفاف آموزش و پرورش استان زنجان رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است، ابراز کرد: نقش آموزش و پرورش در ترویج استفاده از لباس های تولید داخل و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی بسیار مهم و اساسی است.

همچنین در ادامه این جلسه شاور امور بانوان صدا و سیمای مرکز زنجان نیز با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه اصلی ترین رقبای فرهنگ اسلامی هستند، گفت: در راستای ترویج مد و لباس ایرانی و اسلامی در بین جوانان و نوجوانان باید به قدری محکم عمل کنیم که دیگر رسانه های بیگانه نتوانند در این عرصه خود نمایی کنند.

امیرخانی فروشندگان را اصلی ترین دروازه مد و لباس عنوان کرد و افزود: اگر می خواهیم مد و لباس ایرانی اسلامی در جامعه ترویج شود نباید هر نوع لباسی را برای فروش عرضه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز