خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ایتالیا:

نتیجه همه‌پرسی منفی باشد احتمالا استعفا می‌دهم

نخست‌وز یر ایتالیا گفت که در صورتی‌که نتیجه همه‌پرسی منفی باشد، ممکن است از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «ماتئو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا، امروز – دوشنبه – گفت که اگر همه‌پرسی درباره قانون اساسی که وی سازماندهی کرده، شکست بخورد ممکن است از قدرت کناره‌گیری کند.

وی در یک مصاحبه رادیویی در رابطه با اقدامات متعاقبش در صورت رای «نه» در این همه‌پرسی، که در تاریخ چهارم دسامبر برگزار می‌شود، گفت:«‌من تمایل ندارم که در پارلمان باقی بمانم و هرکاری را که افراد پیش از من انجام داده‌اند،‌ انجام دهم، چنین رویکردی درخور من نیست و من هرگز چنین رویه‌ای را دنبال نخواهم کرد.»

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته، این نخست‌وزیر ۴۱ ساله ممکن است در این همه‌پرسی شکست بخورد،‌ البته رای «آری» در این همه‌پرسی می‌تواند قدرت سنا در دولت‌های منطقه‌ای را کاهش دهد.

کمی پیشتر در سال جاری، نخست‌وزیر به طور مکرر اعلام کرده بود که اگر شکست بخورد استعفا خواهد داد. البته وی بعدها  اعلام کرده که بحث‌ها در رابطه با آینده کاری وی ممکن است توجه‌ها را از مزایای این اصلاحات تغییر دهد.

ناظران سیاسی تخمین زده‌اند که اگر ماتئو رنتزی بعد از رای «نه» از سمت خود کناره‌گیری کند، ممکن است برای برگزاری انتخابات زودهنگام در سال ۲۰۱۷ موضع‌گیری کند.

کد خبر : ۴۲۸۸۱۶