خبرگزاری کار ایران

سفیر پاکستان در دیدار با استاندارسیستان و بلوچستان:

روابط فرهنگی و اقتصادی خوبی بین ایران و پاکستان برقرار است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۷۷۳

سفیر پاکستان در ایران در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بین ایران و پاکستان همکاری و روابط خوبی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی برقرار است .

به گزارش ایلنا از زاهدان، "آصف علیخان درانی" گفت: همانطور که ملت های 2 کشور روابط دوستانه و خوبی با هم دارند ضرورت دارد که این مسئله در بخش تجارت هم تحقق پیدا کند.

وی بیان داشت: ترکیب دو هیات ایرانی و پاکستانی نشان می‌دهد که هر دو کشور به دنبال تقویت جوامع و توسعه روابط تجاری و اقتصادی هستند.

درانی سفیر پاکستان تصریح کرد: در این سفر از 2 مرز میرجاوه و ریمدان بازدید خواهیم کرد تا ضمن مشاهده پیشرفت کار از نزدیک ، برای تحقق توسعه روابط تجاری راهکارهای لازم اتخاذ شود.

وی تقویت ارتباطات ریلی، هوایی و جاده‌ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: توافق در خصوص موضوعات فرهنگی و اقتصادی که مطرح کردید ، وجود دارد و با تشکیل اتاق بازرگانی مشترک کاملا موافقم.

درانی اضافه کرد: ایجاد اتاق های بازرگانی مشترک بلوچستان پاکستان و اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان پیشنهاد بسیار خوبی است و من هم این توصیه را به اتاق خودمان خواهم داشت.

وی برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی را بین تیم های دو کشور بویژه ورزش کریکت به عنوان ورزش معروف منطقه مهم ارزیابی کرد و افزود: می توانیم همین ارتباط در حوزه ورزشی را به سایر حوزه ها تسری بدهیم که در این رابطه با مقامات گوادر مذاکره خواهم کرد .

سفیر پاکستان گفت: هیاتی در بخش برق از پاکستان به تهران می آیند که در فاز نخست درخواست 1000مگاوات داریم و در فاز دیگر به 3500مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به درخواست استاندار در خصوص استفاده از ظرفیت حمل و نقل ترکیبی در جهت اهداف اقتصادی و توسعه توریسم گفت: با افزایش ارتباطات زمینی ،هوایی،ریلی و دریایی موافقیم و منتظر برقراری خط پروازی تفتان ایر به پاکستان هستیم.

سفیر پاکستان اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی کشتی مسافربری بین کراچی و چابهار را به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده ایم و منتظر دریافت پاسخ هستیم.

درانی افزود: هدف از بازدید از بندر چابهار تسریع در برقراری روابط بین 2 بندر چابهار و گوادر است.

وی خاطرنشان ساخت: در بخش سیستم های بانکی و مالی برای رفع موانع در جهت ایجاد شعب بانکی در ایران به دنبال تدوین دستور العمل هستیم.

سفیر پاکستان از طرح مباحث مشترک در قالب کمیسیون مشترک مرزی و تاکید بر تلاش منطقه ای در جهت رفع موانع استقبال کرد وگفت: ما ایران را بسیار جدی می پنداریم و به شما در این خصوص اطمینان می دهیم .

وی اضافه کرد: به عنوان دو ملت برادر تلاش خواهیم کرد تا اهداف منطقه ای را محقق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز