خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تنها 20 درصد از مردم رشت در طرح تفکیک زباله‌ها مشارکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۷۴۴

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: متأسفانه مشارکت مردم در تفکیک زباله‌ها تنها 20 درصد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در گفت‌وگو با ایلنا گفت: معضل سراوان، استانی و ملی است و تنها شهرداری وظیفه رفع این معضل را بردوش ندارد، بلکه همه نهادها و سازمان‌های مرتبط در مواجهه و رفع این معضل دخیل هستند.

علیرضا حاجی‌پور بیان داشت: شهرداری رشت 80 درصد از شهر را تحت پوشش دارد و از هیچ تلاشی در حوزه‌های مختلف از جمله نظرسنجی، آموزش، بازآموزی و حتی خرید بخشی از زباله‌ها برای تشویق مردم برای مشارکت دریغ نکرده اما متأسفانه مشارکت مردم در تفکیک زباله‌ها تنها 20 درصد است.

 وی همچنین افزود: اگر تنها یک روز به زباله‌های سراوان بی‌توجهی شود تمام خیابان‌های اصلی را فرا می‌گیرد. در کارخانه کود آلی روزانه 300 الی 400 تن زباله دریافت می‌شود و زباله‌ها جداسازی شده و برگشت آن به مرکز دفن سراوان خواهد بود.

حاجی‌پور ادامه داد: تنها 50 تا 60 درصد از زباله‌ها مربوط به رشت است و مابقی به دهیاری‌های اطراف شهر مربوط می‌شود که برای سهولت در حمل و نقل و کاهش ترافیک در سراوان، ایستگاه تخلیه میانی در نظر گرفته شده است.

 وی درباره برنامه‌های زمان‌بندی شده در اداره پسماند افزود: برنامه‌های زمان‌بندی شده کیفی و کمی برای هموار کردن راه برای رسیدن به هدف در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت افزود: اکنون زباله‌سوز نداریم و برای خرید دستگاه و احداث ابنیه و تأسیسات 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین در توسعه کارخانه کود آلی 30 میلیارد تومان و مبلغی حدود 2 میلیارد تومان برای اورحال تصفیه‌خانه کود آلی، سعی شده یک لندفیل کاملاً بهداشتی ایجاد کنیم که رس­کوبی در کف سلول جدید و لایه‌های نئوتکستای به‌کار گرفته شده تا از نفوذ شیرابه‌ها جلوگیری کند  که به‌زودی انتهای مسیر، تصفیه‌خانه‌ای احداث خواهد شد که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا خواهد بود که در این راستا همکاری تمام سازمان‌های مرتبط  در تسریع موفقیت و نتایج مطلوب بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز