خبرگزاری کار ایران

لیپی: هدفمان خلق معجزه و صعود به جام جهانی روسیه است

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال چین تأکید کرد که هدفش از حضور در این تیم صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و خلق معجزه است.

به گزارش ایلنا، مارچلو لیپی، سرمربی جدید تیم ملی چین در گفت‌وگو با سایت رسمی فیفا گفت: هدف ما صعود به جام جهانی 2018 روسیه است و امیدوارم این معجزه را خلق کنیم. اگر هم نتوانیم به این هدف برسیم باید اطمینان پیدا کنیم که پیشرفت و آماده‌سازی خوبی جهت آینده فوتبال چین صورت گرفته است. این مسئله می‌تواند نگاه ما را به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تغییر دهد.

لیپی در ادامه اظهار داشت: نمی‌دانم که چرا بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازدهی دیگری دارند، اما نمی‌توانند 40 درصد همان توانمندی خود را در تیم ملی نمایش دهند. آنها باید این مسئولیت بزرگ را در پیراهن تیم ملی کشورشان بپذیرند که بازی با پیراهن تیم ملی می‌تواند بزرگ‌ترین بهره‌مندی یک بازیکن باشد.

سرمربی تیم ملی چین در ادامه با اشاره به توانمندی‌های بازیکنانش گفت: بازیکنان چین تمام توانایی‌های خود را در دیدارهای پیشین برابر حریفان خود به نمایش نگذاشتند، اما اثبات کردند به رغم نتایج حاصل شده ضعیف‌ترین تیم نیستند. سعی می‌کنم  شش یا هفت بازیکن تیم اورگراند را در ترکیب جدید چین قرار دهم، زیرا آنها مدت‌ها با هم در حال بازی هستند و می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند. می‌خواهیم با این کار به اطمینان کامل جهت دستیابی به نتیجه مورد نظر در بازی با قطر برسیم. البته از بازیکنان دیگر تیم‌های چینی نیز برای افزایش قدرت تیم ملی استفاده خواهیم کرد.

لیپی در خاتمه تصریح کرد: تیم ملی چین با کسب یک امتیاز از چهار بازی وضعیت مناسبی ندارد، اما در پی کسب پیروزی در بازی برابر چین و اصلاح شرایط فعلی است.

 

 

کد خبر : ۴۲۸۶۷۰