خبرگزاری کار ایران

سفر به گرای ۲۷۰ درجه به چاپ هجدهم رسید

کد خبر : ۴۲۸۶۷

سفر به گرای ۲۷۰ درجه، عنوان رمانی است از احمد دهقان با موضوع جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، که به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ هجدهم می‌رسد.

ایلنا: سفر به گرای ۲۷۰ درجه به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ هجدهم می‌رسد.
به گزارش ایلنا به نقل از سوره مهر٬ جایزه بیست سال داستان نویسی، جایزه چهارمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس و جایزه بیست سال ادبیات پایداری و... از جمله افتخارات این کتاب است.
این اثر را باید یکی از زنده‌ترین و ملموس‌ترین و در عین حال منصفانه‌ترین آثار داستانی در توصیف صحنه‌های نبرد هشت ساله علیه دشمن بعثی به شمار آورد. رمانی که شخصیت‌پردازی ملموس آن در کنار بیان شفاف و قابل لمس صحنه‌های نبرد، این اثر را نه برای مخاطب ایرانی که برای تمام مردمانی است که دوست دارند روایتی انسانی و واقعی از جنگ بخوانند، به اثری قابل اعتنا و در خور توجه مبدل کرده است.
دهقان با ادبیاتی تصویری و در عین ‌حال ساده، مخاطب خود را صفحه به صفحه، به دل صحنه‌های نبرد می‌برد و در حد واندازه‌های یک فیلم مستند او را به هیجان می‌آورد. حتی شاید در برخی صحنه‌ها و صفحه‌ها او را می‌خکوب می‌کند.
این کتاب به دلیل سبک خاص نوشته و روایت عمیق و ویژه جنگ اقبال زیادی به خود جلب داشت و مورد توجه جدی قرار گرفته است.
شخصیت اول داستان نوجوانی است که امتحانات مدرسه را‌‌ رها می‌کند تا برای روزهای عملیات خودش را به جبهه برساند و خواننده را به همراه خود به جبهه‌ها و زیر خمپاره و ترکش و بمباران می‌برد.
خواننده داستان از یک سو با تصاویری هولناک از پیکر‌های مجروحین و شهدا مواجه می‌شود و از سوی دیگر با شخصیت رزمندگان و طرز رفتار آن‌ها در این موقعیت آشنا می‌شود.
رزمندگان در این کتاب انسان‌هایی زمینی معرفی می‌شوند با تمام ضعف‌ها و قوت‌های یک انسان عادی، انسان‌هایی عادی که در وقت نیاز کاری غیر عادی انجام دادند و با فداکاری کشور را حفظ کردند. اما افرادی را هم می‌بینیم که حتی در این موقعیت به چیزی جز راحتی خودشان فکر نمی‌کنند.
این کتاب توسط پال اسپراکمن نایب رئیس مرکز مطالعات دانشگاهی خاورمیانه در دانشگاه راتجرز امریکا به انگلیسی ترجمه شده و نخستین رمان ایرانی با موضوع جنگ است که در آمریکا منتشر می‌شود.
کتاب سفر به گرای ۲۷۰درجه تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در قطع رقعی و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه به زودی توسط انتشارت سوره مهر به چاپ هجدهم خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز