خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های مازندران:

بیش از سه میلیون نفر در شش ماهه امسال به کتابخانه های مازندران مراجعه کردند

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۶۳۶

مدیر کل کتابخانه های مازندران از مراجعه بیش از سه میلیون و 762 هزار نفر شش ماهه نخست امسال به کتابخانه های مازندران خبر داد و عنوان کرد: از این میزان بیش از یک میلیون و 800 هزار نسخه کتاب به امانت بردند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، آرزو ولیپور در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار مازندران که در سالن همایش هلال احمر ساری برگزار شد، اظهار داشت: کتابداران مازندران  با همت والا عزم خودشان را برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که کتاب باید در سبد خانواده ها قرار گیرد جزم کردند.
 
وی با اعلام اینکه 6 باب کتابخانه در استان مازندران آماده بهره برداری است ، افزود:  هم اکنون 110 باب کتابخانه در مازندران فعالیت می کنند که حدود یک میلیون و 657 هزار نسخه کتاب در این فضاها وجود دارد.
 
مدیر کل کتابخانه های مازندران ادامه داد:  مازندران مهد فرهنگ کشور و خانه علم است که برای استان مازندران  این میزان کتاب فقر منابع محسوب می شود و ما درصدد این هستیم تا کتابخانه های استان مملو از کتاب شود.
 
ولیپوراز مراجعه بیش از سه میلیون و 762 هزار نفر شش ماهه نخست امسال به کتابخانه های مازندران خبر داد و عنوان کرد: از این میزان بیش از یک میلیون و 800 هزار نسخه کتاب به امانت بردند .
 
وی تصریح کرد : اگر در تامین بیشتر و کیفی سازی منابع کتابخانه های مازندران گامهای مورد نیاز برداشته نشود ممکن است این تعداد مخاطب کاهش پیدا کند.
 
ولیپور ازبا اشاره به اینکه مازندران از یک کتابخانه مرکزی برخوردار نیست  خطاب به استاندارخواستار تحقق این امر در استان مازندران شد.
 
مدیر کل امور کتابخانه های مازندران تعداد کتابخانه های نیمه تمام استان را 39 باب اعلام کرد و گفت که برای تکمیل این طرح ها به 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
 
ولیپور، افزود: در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی دستگاه های همسو به جای موازی کاری در کنار هم قرار گیرند تا منجر به جامعه ای آگاه شود و جامعه آگاه نیز ناشی از مطالعه مفید است.
 
وی با تاکید بر اینکه مشغولیات زندگی نباید مردم را از مطالعه و کتابخوانی جدا کند ، گفت:  کتابداران مازندران می کوشند تا زمینه های رغبت ، انگیزه ، شوق عمومی به مطالعه با هدف ارتقای مطالعه مفید را در جامعه بسترسازی کنند  و می کوشند تا روحیه خلاقیت و پژوهش را در همه اقشار مختلف جامعه تقویت و توسعه دهند.
 
ولیپوربه نقش  اثر گذارکتابداران در کاهش معضلات اجتماعی اشاره کرد و توسعه  یادگیری دائمی اقشار مختلف جامعه ، ارتقای سطح دانایی و توانایی افراد مختلف جامعه و برقراری عدالت مطالعاتی را از جمله اهداف این نهاد عنوان کرد.
 
مدیر کل کتابخانه های مازندران با اشاره  به طرح" بچه های کتاب "  آنرا از دستاورهای خوب نهاد کتابخانه های عمومی مازندران عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح عدالت مطالعاتی در استان به خوبی اجرا وبازخورد خوبی هم در سراسر کشور داشته است تا جایی که تیزر ما را گرفته و پخش می کنند و این امر حاصل اندیشه بلند کتابداران استان مازندران بوده است.
 
ولیپوربه طرح حمایت از "بچه های کار" در قالب فعالیت های فرهنگی در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت:  چنانچه بچه های کار مورد حمایت قرار گرفته و بسته های فرهنگی از جمله کتاب در اختیار آنان قرار گیرد می توانند افراد مفیدی برای جامعه واقع شوند.
 
وی ادامه داد: در راستای حمایت از این قشر از کودکان جامعه اداره کل کتابخانه های مازندران حمایت از این کودکان را در مرکز مازندران شروع کرد که مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفت و مقرر شد تا این کار در دیگز شهرهای استان تسری یابد .
 
ولیپور افزود: می طلبد تا استاندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در تحقق هر چه بهتر این طرح همکاری و مساعدت لازم رابه این نهاد داشته باشند
 
وی در خاتمه افزود: فردا نیز در آئین هفته ملی کتاب که در تهران برگزارمی شود از 10 کتابدار ، کتابخوان و کتابخانه رتبه دار کشوری مازندران قدردانی خواهد شد.

کتابداران و کتابخانه های فعال استانی و ملی مازندران در این آئین تجلیل شدند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز