خبرگزاری کار ایران

نامه تلخ فیلمنامه‌نویس هالیوود به دخترش بعد از پیروزی ترامپ

فیلمنامه‌نویس برنده اسکار بعد از پیروزی ترامپ و شکست کلینتون در انتخابات به دختر 15 ساله‌اش نامه‌ای نوشت...

به گزارش ایلنا به نقل از بولتن‌نیوز؛ آرون سورکین فیلمنامه‌نویس برنده اسکار از جمله چهره‌های سرشناس هالیوود است که بعد از پیروزی دانلد ترامپ و شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، در نامه‌ای صمیمانه به دختر 15 ساله‌اش از احساس هراس و وحشتش نسبت به پیامدهای پیروزی بزرگ ترامپ و ناتوانی در «محافظت» از خانواده‌اش پرده برداشته است.

نویسنده فیلم‌های «شبکه اجتماعی» و «استیو جابز» در نامه بی‌پرده خود می‌نویسد: «این هولناک‌ترین احساس برای یک پدر است.»

سورکین در نامه خود به دخترش که متن کامل آن در نشریه «ونیتی فر» منتشر شده، به توضیح احساس عجز و ناتوانی خود در قبول این واقعیت که ترامپ به عنوان رییس جمهوری بعدی امریکا انتخاب شده، پرداخته است.

فیلمنامه‌نویس برنده اسکار می‌نویسد هنوز هم باورش نمی‌شود «یک خوک کاملا بی‌کفایت با ایده‌های خطرناک و اختلال جدی روانی، بی‌خبر از جهان و بدون کنجکاوی برای یادگیری» به عنوان رییس جمهور منتخب کشورش به کاخ سفید راه یافته است.

او همچنین در نامه‌اش «ملی‌گرایان سفیدپوست، نژادپرستان، زن‌ستیزان و دلقک‌های لوده» را که در شب پیروزی ترامپ با او سهیم بودند خطاب قرار داده و برد ترامپ و طرفدارانش را به پیروزی «سازمان سری ضد سیاهپوستان امریکا» (KKK) تشبیه کرده است.

سورکین به تلخی درباره نتیجه انتخابات روز (سه‌شنبه) می‌نویسد: «نفرت مجال امیدواری یافت.» سینماگر 55 ساله امریکایی نامه‌اش را با نام بردن از روسای جمهور پیشین که به کاخ سفید راه یافته‌اند و مقایسه آنها با مردی که قرار است به زودی جا پایشان بگذارد به پایان می‌برد: «تا چهار سال آینده، رییس جمهور ایالات متحده؛ اداره همان دفتری را به عهده می‌گیرد که واشنگتن و جفرسن، لینکلن و تدی روزولت، فرانکلین دی. روزولت، جی. اف. کی و باراک اوباما اداره کردند؛ پسربچه‌ای که به ظاهر مرد شده است و ساعت‌هایش را صرف توییت کردن جملات کینه‌ورزانه علیه تمام منتقدانش خواهد کرد.»

فیلمنامه‌نویس معروف در پایان نامه به دختر نوجوانش، نتیجه‌گیری خود از این اتفاق را چنین بیان می‌کند: «ما خودمان را جلوی دنیا و فرزندان‌مان خجالت‌زده کردیم.»

کد خبر : ۴۲۸۵۹۴