خبرگزاری کار ایران

جایزه اسکار افتخاری در دستان جکی چان

بازیگر صاحب‌نام هنگ‌کنگی در هشتمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تقدیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از هنر آنلاین؛ هشتمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شنبه شب (یکشنبه صبح به وقت ایران) در گرند بالروم در هالیوود اند هایلند برگزار شد و آکادمی با اعطای جوایز اسکار افتخاری از جکی چان بازیگر و کارگردان هنگ کنگی، آن وی. کوتز تدوینگر، لین استالمستر مسئول انتخاب بازیگر و فردریک وایزمن مستندساز، تقدیر کرد.

جکی چان 62 ساله پس از دریافت جایزه گفت سال‌ها پیش در خانه سیلوستر استالونه یک اسکار دیدم و از همان زمان دوست داشتم یکی از این جایزه داشته باشم. اکنون بعد از 50 سال کار، بازی در 200 فیلم و انبوه استخوان‌های شکسته، یک اسکار برای خود دارم.

تام هنکس در معرفی چان، او را با جان وین و باستر کیتن مقایسه کرد. چان از مردم هنگ کنگ تشکر کرد و گفت افتخار می‌کند که یک چینی است. او سخنان کوتاه را با تشکر از هوادارانش به پایان رساند.

تعداد زیادی از چهره‌های مطرح دنیای سینما از جمله سیلوستر استالونه، آرنولد شوارتزنگر، اما استون، وارن بیتی، بروس درن، جف بریجز، اندرو گارفیلد، هیو گرانت، نائومی هریس، ایزابل هوپر، ویگو مورتنسن، لوپیتا نیونگو، آوا دوورنی، تام فورد، پدرو آلمودوار، پابلو لارین، کنت لونرگان، مورتن تیلدوم، دیو پاتل، رایان رینولدز، وینس وان، میشل یو و... در مراسم هشتمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی حضور داشتند.  

در سال‌های گذشته جوایز افتخاری آکادمی در روز برگزاری مراسم اسکار اعطاء می‌شد، اما آکادمی از سال 2009 تصمیم گرفت برای این جوایز یک مراسم جداگانه در نظر بگیرد.

فرانسیس فورد کوپولا، ژان-لوک گدار، راجر کورمن، لورن باکال، اپرا وینفری، استیو مارتین، آنجلا لنزبری، آنجلینا جولی، هایائو میازاکی و هری بلافونته از جمله کسانی هستند که هیئت رئیسه آکادمی در سال‌های گذشته از آن‌ها تقدیر کرده است.

کد خبر : ۴۲۸۵۸۶