خبرگزاری کار ایران

مجتبی رحماندوست:

آیا به اندازه زبان انگلیسی به قرآن توجه شده است؟

کد خبر : ۴۲۸۵۵

باید از مرکزگرایی و پایتخت گرایی پرهیز شود و عطر قرآنی در نقاط مختلف ایران و جهان پراکنده شود تا استعدادهای مناطق مختلف در این عرصه به منصه ظهور برسد.

ایلنا: مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مفاهیم قرآنی، مفاهیمی جهان شمول و مطابق با فطرت بشری و تمامی مخاطبان مسلمان و غیرمسلمان است، گفت: زبان هنر، یک زبان بین‌المللی و قابل استفاده برای تمام مردم جهان است و از این حیث می‌تواند تاثیر فراوانی در رسالت قرآنی خود داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره قرآنی «آیات»، وی با اظهار خشنودی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی – هنری «آیات»، افزود: «انسان بر اساس فطرت خود، برای حرکت در مسیر الهی منتظر بهانه است و برگزاری این جشنواره نه تنها بیشتر از یک بهانه، بلکه انگیزه و انگیزاننده است و می‌تواند نقطه عطف فعالیت‌های یکساله قرآنی بشود.»
رحماندوست تاکید کرد: «هنر رسا‌ترین ابزار انتقال اندیشه است و در این عرصه هرچه ظرافت‌های هنری بیشتری بکار برود، در انتقال نکته‌های ناب و عمیق قرآنی موفق‌تر است.»
رییس فراکسیون حمایت از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های هنری در کشور برای ارائه مفاهیم قرآنی نیز گفت: «باتوجه به ظرفیت بالای عرصه‌های هنری برای ارائه مفاهیم قرآنی، متاسفانه استفاده از این ظرفیت‌ها بسیار کم بوده. باید سرمایه گذاری بیشتری شود تا تا خروجی بیشتری هم داشته باشیم. مثلا برای آموزش زبان انگلیسی، کتاب‌ها، لوح‌های فشره، برنامه‌های تصویری و کمک آموزشی و سمعی و بصری بسیاری بکار گرفته می‌شود، اما برای گسترش قرآن و مفاهیم آن تا چه حد تلاش می‌کنیم؟»
رحماندوست همچنین اضافه کرد: «مفاهیم قرآنی می‌تواند در قالب‌های نمایشنامه، فیلم‌های کوتاه، داستان، شعرهای تعلیمی و آموزشی، برگزاری اردوهای آموزشی مفاهیم قرآن و سایر روش‌های آموزشی – هنری ارائه شود که به نظر من این فعالیت‌ها تا این حد جدی گرفته نشده است.»
این نماینده مجلس ضمن تقدیر از سیاست گذاری جشنواره قرآنی آیات مبنی بر توریع فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور و حتی اقصی نقاط جهان، تصریح کرد: «باید از مرکزگرایی و پایتخت گرایی پرهیز شود و عطر قرآنی در نقاط مختلف ایران و جهان پراکنده شود تا استعدادهای مناطق مختلف در این عرصه به منصه ظهور برسد.»
مجتبی رحماندوست در پایان افزود: «برگزاری جشنواره‌ها را نباید به عنوان یک فعالیت همه جانبه تلقی کرد، بلکه فعالیت‌های قرآنی باید در طول سال با قدرت به کار خود ادامه دهد و محصول این فعالیت‌ها هر سال در جریان جشنواره‌های قرآنی «آیات» برداشت شود تا این حرکت به عنوان نقطه عطف فعالیت‌های قر آنی مستمر و ماندگار شود.

معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری نهاد‌های مختلف فرهنگی جشنواره‌های بین المللی قرآنی «آیات» را با شعار «هنر، انسان و قرآن» در دهه فجر و همزمان در۲۲ استان و ۲۲ کشور جهان، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌کند. علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارسال آثار و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www. quranfestival. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز