خبرگزاری کار ایران

طرح شش ماده‌ای ابراهیمی برای حل بحران سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۴۹

منابع غربی تصریح كردند كه ابراهیمی در نشست خود با شورای امنیت در 29 ژانویه كه پشت درهای بسته برگزار شد طرح شش ماده ای برای تشكیل دولت انتقالی ارائه كرد و از شورای امنیت خواست این طرح را اساس مذاكرات میان دولت و مخالفان سوری قرار دهد.

منابع غربی اعلام كردند كه «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه طرحی شش ماده‌ای برای حل بحران سوریه به شورای امنیت ارائه كرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الحیات-چاپ لندن-، منابع غربی گفتند كه بر اساس این طرح «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت باقی می‌ماند و هئیت‌های دولت و مخالفان مذاكرات خود را در خارج از سوریه برگزار می‌كنند.

این منابع تاكید كردند كه طرح شش ماده‌ای ابراهیمی پس از بررسی توسط اعضای شورای امنیت مورد بحث قرار می‌گیرد.

منابع غربی تصریح كردند كه ابراهیمی در نشست خود با شورای امنیت در تاریخ 29 ژانویه كه پشت درهای بسته برگزار شد، طرح شش ماده‌ای برای تشكیل دولت انتقالی ارائه كرد و از شورای امنیت خواست این طرح را اساس مذاكرات میان دولت و مخالفان سوری قرار دهد.

بر اساس طرح ابراهیمی، استقلال سوریه و حاكمیت و نیز تمامیت ارضی این كشور باید حفظ شود. همچنین باید این مساله مورد تاكید قرار گیرد كه هدف از مرحله انتقالی، تضمین حقوق مشروع ملت سوریه است و دست یافتن مردم این كشور به كرامت و حقوق اساسی آنها است.

طرح ابراهیمی همچنین بر این مساله تاكید دارد كه مهمترین عنصر فرایند سیاسی تشكیل دولت انتقالی با اختیارات اجرایی كامل است كه پیش از برگزاری نشست مخالفان و دولت سوریه برای بررسی تشكیل دولت انتقالی روشن شود.

در طرح فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه آمده است كه مذاكرات در عمل باید میان تیم قوی و كامل از مخالفان و هیئت مدنی-نظامی به نمایندگی از دولت برگزار شود. این دو تیم نیز باید قدرت رسیدن به توافق برای حل بحران طی دوره‌ای معقول راداشته باشند.

از طرف دیگر، ابراهیمی در این طرح خواستار برگزاری مذاكرات در خارج از سوریه و بر اساس جدول زمان‌بندی شده برای تضمین حركت فرانید سیاسی در سریع‌ترین زمان ممكن به سمت دموكراسی‌ای شد كه انتخابات و بازنگری در قانون اساسی و همه‌پرسی را تضمین كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز