خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصادی و دارایی در زنجان:

ایران از 5 کشور اول دنیا در جذب سرمایه‌گذار خارجی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۲۵

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی با اشاره به روند روبه رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: ایران جزو 5 کشور اول دنیا در جذب سرمایه گذاری خارجی است.

زنجان ـ ایلنا: معاون وزیر اقتصادی و دارایی در زنجان گفت: استفاده از تکنولوژی های به روز برای ورود به بازارهای جهانی، استراتژی های اشتغال و توجه به برندها نقش بسزایی در ارتقاء بهره وری سرمایه در بنگاه ها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان بهروز علیشیری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سرمایه گذاری کشور صبح امروز (14 بهمن) در حاشیه بازدید از کارخانه پارس حیات زنجان به روند رو به رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تثبیت سرمایه های خارجی و فعالیت در این زمینه جزو اهداف و سیاست های آتی ماست.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی وفنی ایران  رقم مصوب سرمایه گذاری خارجی در کشور را بیش از 7 میلیارد دلار عنوان کرد و یادآور شد: این رقم نسبت به سال گذشته با 70 درصد رشد همراه بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بنگاه های بخش خصوصی باید یاد بگیرند که برای اجرای پروژه های خود به منابع جدیدی از جمله سرمایه گذاری خارجی روی بیاورند، خاطر نشان ساخت: استفاده از تکنولوژی های به روز برای ورود به بازارهای جهانی، استراتژی های اشتغال و توجه به برندها نقش بسزایی در ارتقاء بهره وری سرمایه در بنگاه ها خواهد داشت.

به گفته علیشیری این شرکت ها سنبل رفتار حرفه ای هستند و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها برای جذب سرمایه های داخلی و بین المللی استفاده کنیم.

وی یکی از راه های ارتقا و بهره وری را یافتن شرکت های خارجی عنوان کرد و خواستار تجهیز منابع جدید از بازارهای بین المللی شد.

گفتنی است کارخانه پارس حیات زنجان در 24 هکتار و با سرمایه گذاری 79 میلیون یورو و 17 میلیارد دلار در فازهای یک و دو آغاز به کار کرده و هم اکنون دارای 130 میلیون دلار سرمایه بوده و موجبات اشتغالزایی 794 نفر را فراهم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز