خبرگزاری کار ایران

همه فوتبال مسائل فنی نیست؛

حاج‌رضایی: جامعه فوتبال دچار انحطاط فرهنگی شده‌ است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۸۵

متاسفانه در فوتبال ما آداب صحیح گفتگو کمرنگ و حتی بی‌رنگ شده، آن اقلیت هم که آداب را رعایت می‌کنند نمی‌توانند اکثریت قالب را تغییر دهند.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به درگیری امیر قلعه‌نویی با برخی از رسانه‌ها گفت: هر کسی می‌تواند دیدگاه خودش را بیان کند، اما این دیدگاه‌ها باید آداب داشته و اظهارنظرها با ادبیات مناسب عنوان شود.

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: نباید در دیدگاه‌ها بحث تخریب باشد، بلکه آنچه عنوان می‌شود باید نقد باشد در غیر این صورت نمی‌تواند به سود فوتبال ملی ما باشد و حتی می‌تواند به فوتبال ما که به اندازه کافی زخم دارد صدمات بیشتری بزند.

وی در ادامه ضمن پرهیز از اظهارنظر در مورد جزئیات درگیری قلعه‌نویی با برخی از رسانه‌ها گفت: فقط می‌توانم بگویم این طور دیالوگ‌ها به فوتبال کشور ضربه می‌زند.

این کارشناس فوتبال درخصوص جلسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با قلعه‌نویی که لغو شد، گفت: ‌به نظر من هر گونه نشستی می‌تواند به حل مشکلات کمک کند ولی مشروط بر اینکه طرفین تحمل عقیده مخالف را داشته باشند. غیر از این باشد نمی‌توان امور را به نحو شایسته پیش برد. هر کس بخواهد اندازه خودش صحبت کند و آداب را رعایت نکند تقابل نامناسبی صورت می‌گیرد.

حاج‌رضایی تاکید کرد: البته منظورم این نیست که آقایان بنشینند از یکدیگر تعریف کنند چراکه با تعریف هیچ چیزی در فوتبال ما حل نمی‌شود اما دغدغه اصلی من آداب گفتگو است، اینکه چگونه حرف بزنیم. متاسفانه در فوتبال ما آداب صحیح گفتگو کمرنگ و حتی بی‌رنگ شده، آن اقلیت هم که آداب را رعایت می‌کنند نمی‌توانند اکثریت قالب را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه فوتبال مسائل فنی نیست، بلکه مساله روحی - روانی و فرهنگی هم بر آن چیره است. در هر حوزه‌ای مربی‌گری، بازیگری، کارشناسی، داوری و همه آنها که به نوعی با فوتبال سر و کار دارند باید در حوزه‌های خود به نحو مناسبی عمل کنند. مربیان در حوزه خود کارشناسان و از همه مهم تر مدیریت باید رعایت مسائل اخلاقی را بکنند الان از همه بدتر وضعیت مدیریت فوتبال کشور است. مدیریت فرهنگی معنای بسیاری دارد اما باید ببینیم این مدیران ما در عمل چه کرده اند.

این کارشناس فوتبال همچنین اضافه کرد: با ادامه این رویه در فوتبال ما سودی نخواهیم برد و شاهد آسیب‌های بیشتری در فوتبال کشور خواهیم بود. من هم راهکاری ندارم چراکه از تکرار یک حرف بیزارم. باید شرایطی فراهم شود که این ناآرامی در فوتبال ما از بین برود.

حاج‌رضایی درخصوص اینکه با توجه به مسائل حاشیه‌ای در فوتبال خسته نشده، گفت: من خسته نمی‌شوم چون عاشق فوتبالم و با زبان فوتبال با مردمم صحبت می‌کنم و به آنها ارتباط می‌گیرم. اگر روزی از فوتبال خسته شوم پایان زندگی‌ام خواهد بود.

وی درخصوص راهکارش برای پیشبرد اهداف صحیح فوتبال در کشور گفت: من بارها گفته‌ام وقتی لیگ به پایان می‌رسد در فاصله آغاز لیگ بعدی یک نشستی برای آسیب‌شناسی مسائل مختلف فوتبال برگزار کنیم و در این نشست از جامعه‌شناسان، حقوقدانان و روانشناسان هم دعوت کنیم بیایند و به آسیب‌های فوتبال بپردازند تا در نهایت راهکارهای مناسب اندیشیده شود.

حاج‌رضایی درخصوص موضع‌گیری مربیانی مانند قلعه‌نویی علیه روزنامه‌نگاران گفت: چه ایرادی دارد برخی از روزنامه‌نگاران از من حاج‌رضایی انتقاد کنند اما این دلیل نمی‌شود ما آنها را به جاهایی که خیلی بد است مانند اجنبی پرستی وصل کنیم. ما باید تلاش کنیم در هر شرایطی منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه با گذشت چند روز از دربی هفتاد و ششم اتفاقاتی رخ می‌دهد و مسائلی را در رسانه‌ها شاهد هستیم که خود من از دیدن آنها و شنیدن این‌گونه مصاحبه‌ها متحیر می‌شوم. چرا به این شکل و با این ادبیات رفتار می‌شود؟ ما بارها دیده‌ایم رئال مقابل بارسلونا شکست خورده اما بعد از مسابقه دیدیم چه ادبیاتی بین مربیان و بازیکنان دو تیم جاری است. کاملا در چارچوب حرفه‌ای عمل می‌کنند.

حاج‌رضایی همچنین اضافه کرد: شاید الان من صحبتی مطرح می‌کنم برخی‌ها بگویند چون کار ندارد این صحبت‌ها را انجام می‌دهد اما به خدا ما کار داریم. دغدغه فرهنگی و انتقال اندک دانشی که دارم کار من است. ما خیلی کار داریم. کارهایی که شاید در ظاهر میز و صندلی ندارد اما من افتخارم این است که به شهرستان‌های دور افتاده می‌روم و در خصوص مسائل فوتبال و فرهنگی کشور به بحث و گفتگو می‌پردازم. من شخصا از انجام این کارها راضی هستم. من دغدغه دارم و این‌ها دغدغه من است. دوست دارم با من بیایید به نقاط دور کشور ببینید جوانان چگونه مسائل فرهنگی و امور مربوط به فوتبال را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: فوتبال معلم بزرگی است و اگر از وجه معلمی‌اش به آن نگاه کنیم خیلی چیزها به ما داده که شاید در زندگی عادی هیچ‌وقت به آن دست نمی‌یافتیم. در این بین متاسفانه خیلی‌ها از فوتبال طلبکارند اما من با 67 سال سن خودم را بدهکار فوتبال می‌دانم و معتقدم اگر فوتبال نبود ما قدرت اجرایی نداشتیم. قدرت معلمی و نوشتن نداشتیم.

وی در پایان متذکر شد: من مسائلی که در فوتبال می‌بینم را در گفتار و قلمم به کار می‌برم اما قدرت اجرایی ندارم. متاسفانه در فوتبال ما به جز اینکه در مسائل فنی عقب‌گرد داشتیم در جامعه فوتبال دچار انحطاط فرهنگی هم شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز