خبرگزاری کار ایران

واکنش بیادی به نامزدی ضرغامی در انتخابات ۹۶

دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی گفت: این فقط آمریکا نیست که ممکن است به تعهداتش در برجام عمل نکند بلکه این احتمال درباره چین و روسیه هم وجود دارد.

به گزارش ایلنا، ایرنا نوشت؛ حسن بیادی افزود: برجام یک توافق دو طرفه و قانونی است و امکان نقض هر قراردادی وجود دارد. گروهی به اسم دلواپسان می‌آیند و به طور اغراق آمیزی برجام را تخریب می‌کنند؛ از آنطرف هم دولتی‌ها و طرفدارانشان در مورد دستاوردهای این معاهده بزرگنمایی می‌کنند که هر دو روش مذموم و دور از واقعیت است.

نایب رئیس دوره‌های دوم و سوم شورای شهر تهران تصریح کرد: این کشور صاحب دارد و با احساسات اداره نمی‌شود. گروهی تصمیم سازی و عده‌ای هم تصمیم گیری می‌کنند. در مورد برجام هم این اتفاق افتاده است. البته معتقدم درباره برجام از سوی حامیان دولت و گاهی هم شخص رئیس جمهور به طور اغراق آمیز صحبت شد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بیان نظر عیب ندارد اما تخریب به هر شکلی که باشد حرام است. اینکه می گویند آمریکا ممکن است به عهد خود درباره برجام پشت کند درباره چین و روسیه هم صادق است. همانطور که روسیه این کار را کرد و موشک های اس 300 را سر وقت تحویل ایران نداد.

وی خاطرنشان کرد: بدعهدی از طرف هر کشوری که باشد قابل نکوهش است؛ حال این کشور می خواهد آمریکا باشد یا هر کشور دیگر. البته ایران یک کشور صلح طلب است اما روحیه مردم آن طوری است که حتما در مقابل هر گونه زورگویی می ایستند.

وی با اشاره به سخنان اخیر غلامعلی حدادعادل که انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را مهمترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی دانسته بود، گفت: این انتخابات هم انتخاباتی مانند ادوار گذشته است و نباید روی آن حساسیت ایجاد کرد؛ چرا که منجر به دوقطبی شدن جامعه می شود که خلاف آن چیزی است که مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند.

بیادی اضافه کرد: به نظر من این انتخاب آشفته ترین انتخابات از نظر کاندیداهای معرفی شده خواهد بود؛ چرا که افرادی که می خواهند نامزد شوند ظرفیت این مقام سیاسی را ندارند. از سویی، در میان اصولگرایان کسی غیر از قالیباف نمی‌تواند با آقای روحانی رقابت کند.البته شاید آقای قالیباف نامزد نشود ولی اصلاح طلبان هم از ترس اینکه مبادا رای آقای روحانی ریزش کند و وی رای نیاورد نامزد دیگری معرفی نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: البته باندهای ثروت و قدرت متصل به راست و چپ اینطور در بین مردم جا انداخته اند که هر رئیس جمهوری که سرکار می‌آید باید دو دوره در این منصب باشد؛ هر چند، این خلاف قانون است ولی همین باعث می‌شود که خیلی از افراد خودزنی نکرده و نامزد نشوند.

وی تصریح کرد:‌ مثلا شخصی مثل آقای علی لاریجانی که رئیس یک قوه دیگر است قطعا اگر نامزد شود خودزنی کرده است. یا فردی مانند آقای ضرغامی با اینکه ظرفیت‌های زیادی دارد ولی هنوز نتوانسته جایگاه ویژه‌ای در جامعه پیدا کند. با این اوصاف بهتر است دوستان ما با این حرفهایشان خیلی شلوغش نکنند و بگذارند انتخابات به صورت عادی برگزار شود که این طور خیلی بهتر است؛ چرا که همانطور که گفتم بیان این سخنان، حساسیت‌های نابجا درست می‌کند.

وی اولویت نخست کشور را پاکسازی جدی در ادارات دانست و گفت: مردم از فساد اداری بسیار رنج می‌برند و آسیب‌های فراوانی از بابت آن دیده اند. فساد اداری به همه دستگاهها و حتی نهادهای مقدس و انقلابی ما رسوخ کرده است؛ درست مانند هوای گرمی که وارد یک اتاق بشود و همه ساکنان آن را اذیت کند. باید عده‌ای دلسوز و فارغ از نگاه‌های حزبی و جناحی دور هم بنشینند و فکری برای آن کنند.

کد خبر : ۴۲۷۱۰۳