خبرگزاری کار ایران

اخبار فدراسیون انجمن‌های ورزشی؛

تعویق جام جهانی فوتوالی در برزیل/ 70 مربی در کلاس‌های موی تای

کد خبر : ۴۲۷۰۶

جدال 108 کشتی گیر در کشتی آلیش اقایان دهه فجر تیم گلستان الف بر بلندای قهرمانی تکیه زد.

جدال 108 کشتی گیر در کشتی آلیش اقایان دهه فجر تیم گلستان الف بر بلندای قهرمانی تکیه زد.

به گزارش ایلنا، مسابقات کشتی الیش قهرمانی دستجات آزاد کشور در رده اقایان، گرامیداشت دهه فجر با حضور 108 کشتی گیر برگزار شد که با قهرمانی تیم  گلستان الف  بکارخود پایان داد.

 این رقابتها با حضور این تعداد کشتی گیر از 9 استان کشور در سالن کوثر شهرستان کلاله (استان گلستان) برگزار شد که مسوولان استان و شهرستان، همچینن عبدالحسین دلداده مهربان دبیر فدراسیون و سرپرست انجمن آلیش در آن حضور داشتند.

انگیزه بالا و حضور فعال 108 کشتی گیر، گرمای خاصی را به این رقابتها ارزانی کرده و تماشاگران حاضر در سالن کوثر شهرستان کلاله را به وجد آورده بود.

پس از تیم گلستان الف که با کسب 28 امتیاز در رده نخست ایستاد، تیم شهرداری سیمین شهر با 27 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و تیم سمنان با 25 امتیاز در جای سوم جای گرفت.

در پایان این رقابت‌ها، نفرات برتر اوزان مختلف به این شرح معرفی شدند:

وزن 60 کیلوگرم:

1 – حمید صدری 2 – حامد سلیمی 3 – طقان وردی دردی – سبحان وردی صفری (مشترکا)

وزن 70 کیلوگرم:

1 – سعید خلیلی 2 – امیر چادرنشین 3 – حمید میرزایی و کماالدین یاسینی

وزن 80 کیلوگرم:

1 – داود عوض زاده 2 – یعقوب کر 3 – یاسر محمدی رستم 3 – هادی سلیمی

وزن 90 کیلوگرم:

1 –قاسم رحیمی فر 2 – عبدالقاسم دردی زاده 3 – مهدی وزیری و رامین گری

وزن 100 کیلوگرم:

1 – عبدالواحد محمدی 2 – لطیف دهقان 3 – مراد آرام و عبدالله ابری

وزن به اضافه 100 کیلوگرم:

1- عبدالعظیم خواجه زاده 2 – ارازقلی دهقان 3 – مسعود حسن زاده و صابرنظری

رقابت‌های دارت دهه فجر

 مهدی هوشمندان از البرز بر سکوی قهرمانی ایستاد

رقابتهای دارت گرامیداشت دهه فجر با شور و هیجان خاصی درخانه دارت در مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران

و با حضور دارت اندزان حرفه ای برگزار شد که با قهرمانی مهدی هوشمندان  از استان البرز همراه بود.

 به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این مسابقات با نام جام دهه فجر برگزار شد که از بین 44 دارت انداز حرفه ای، 31 ورزشکار از 14 استان در آن حضور داشتند.

حضور این تعداد دارت انداز، باعث شد تاتنور مسابقات داغ شود و نگاه حاضران را به این رقابتها معطوف کند. البته تلاش مسوولان انجمن دارت بویژه احمداسدزاده  رییس و  مهدی شایسته دبیر انجمن دارت در برگزاری مطلوب این مسابقات قابل ستایش است.

پس از پایان این رقابتهای دیدنی، سر انجام  مهدی هوشمندان از استان البرز بر سکوی نخست تکیه زد و سرود قهرمانی خواند.

همچنین، جلال مروتی از تهران و محمد مهدی دهقان از خراسان رضوی به ترتیب عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

قرار است بقیه علاقه مندان و ورزشکاران دارت انداز کشور نیز بدون هیچ گونه محدودیت سنی در مسابقه های نیمه حرفه ای شرکت کنند.

مسابقات دارت گرامیداشت دهه فجر ویژه دارت اندازان نیمه حرفه ای، روز جمعه 20 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

-- جدال دیدنی 120 دانش آموز در تهران
--تبریز قهرمان مسابقات تگ راگبی دهه فجر شد

مسابقات تگ راگبی جشنواره فرهنگی ورزشی فجر 91 با قهرمانی تیم تبریز به پایان رسید.

مسابقات تگ راگبی ویژه رده نونهالان پسر با حضور 10 تیم از استانهای تهران، قم و آذربایجان شرقی در مجموعه ورزشی حیدرنیا برگزار شد که در پایان نماینده تبریز به مقام قهرمانی رسید.

همچنین تیم ستارگان شمالغرب از تهران در جایگاه دوم تکیه زد و تیم کنگره 60 شمالشرق وقم بطور مشترک در رده سوم قرار گرفتد.

در این جشنواره تیم تهران با 8 تیم بیشترین تعداد تیمهای حاضر در رشته تگ راگبی را در اختیار داشت. این مسابقات با حضور 120 دانش آموز مقطع زیر 12 سال در دو زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی حیدرنیا برگزار شد که حضور برخی چهره های ورزشی پیشکوت ایران از جمله سید مهدی حیدری،هادی آهنگران در مراسم اختتامیه، جذابیت خاصی به آن بخشیده بود.
همچنین حسن میرزا آقابیگ رییس انجمن راگبی، حسین خبیری دبیرانجمن، چرخچی مسئول کمیته داوران انجمن راگبی، بنی عامریان سرمربی تیم ملی راگبی، مهدی حسنعلی و زهرا نوری رییس و دبیر کمیته تگ راگبی، جمعی از ملی پوشان راگبی، مسئولان آموزش و پرورش شهر قیامدشت، پیشکسوتان فوتبال ایران و خانواده نونهالان از نزدیک تماشاگر این مسابقات بودند.
از نکات جالب توجه در این مسابقات، قضاوت داوران بین المللی راگبی کشورمان بود. علی درفکی و نرجس شبانی داوران بین المللی کشورمان به همراه نعیم هرجاوی، امید شیرین دوست، سارا رحمانی و حدیث قاسمی اصل کار قضاوت در این مسابقات را بر عهده داشتند.
تگ راگبی که از رشته های جدید در ورزش ایران است به همت مهدی حسنعلی رییس کمیته تگ راگبی ایران و همکاری و کمک میرزا آقابیک رییس انجمن راگبی در حال گسترش در میان رده نونهالان است.

استان تهران و به خصوص شهر قیامدشت از فعالان و پیشگامان این رشته ورزشی است که با تلاش مهدی حسنعلی هم اکنون با دارا بودن 350 دانش آموز مقطع ابتدایی بیشترین تعداد بازیکن را در این رشته تربیت کرده است.

انجمن راگبی کشور در نظر دارد تگ راگبی را به دلیل ایمن بودن و هیجانات خاص آن با همکاری آموزش و پروزش وارد مدارس کند که و صورتی که این موضوع اتفاق بیفتد استعدادهای تازه راگبی ایران از رده نونهالان کشف شده و برای آینده این رشته برنامه ریزی بیشتری صورت خواهد گرفت.

مسابقات فجر 91 که با همت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار گردید، موقعیت خوبی برای کشف استعداد ها بود تا کمیته استعداد یابی 20 جوان را از دل این رقابتها انتخاب کند.
در حال حاضر ایران میزبانی مسابقات راگبی زیر 16 سال آسیا را در سال 2013 در اختیار دارد و مسئولان انجمن راگبی در تلاش هستند تا با تربیت بازیکنان در این رده سنی بتوانند تیمی قدرتمند را برای این رقابتهای معتبر قاره آماده و تربیت کنند.
مسابقات تگ راگبی دهه فجر سومین مسابقه تگ راگبی در طول سال 91 بوده است؛ جشنواره تگ راگبی جام آینده سازان خلیج فارس در اردیبهشت ماه و مسابقات قهرمانی در شهر قیامدشت در دی ماه از جمله رقابتهای برگزار شده در رشته تگ راگبی بوده است.
البته بدون احتساب امتیاز دو استان آذربایجان شرقی وقم، تیم ستارگان شمالغرب، کنگره 60 شمالشرق و قیامدشت شهر ری از استان تهران رده های اول تا سوم را کسب کردند.

مهربان: سطح کیفی کشتی آلیش دهه فجر رضایت بخش بود

دبیر فدراسیون و سرپرست انجمن کشتی الیش گفت: سطح کیفی مسابقات دستجات آزاد کشتی الیش رده آقایان که به مناسبت دهه فجر در شهرستان کلاله برگزار شد، رضایت بخش بود.

عبدالحسین دلداده مهربان افزود: علاوه بر کیفیت مطلوب این مسابقات، استقبال جالب تیم ها نیز امیدوار کننده بود.

وی ضمن تشکر از مسوولان برگزاری این مسابقات دراستان گلستان گفت: فرماندار و شهردارمحترم شهرستان کلاله و دیگر مسوولان استان گلستان نیز در این رقابتها حضور داشتند که این باعث دلگرمی و تشویق مسوولان برگزاری و کشتی گیران شد.

مهربان در ادامه گفت: مسابقات رده بانوان یادواره بانوی شهیده " فاطمه فتاحی" در اوزان 57، 63، 66، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم در شهرستان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد که مسابقات بخش بانوان روزهای 15 و 16 بهمن ماه جاری انجام می شود.

سرپرست انجمن کشتی الیش اضافه کرد: یازدهمین دوره مسابقات کشتی با کمربند آلیش قهرمانی دستجات آزاد کشور (بانوان – جوانان) گرامیداشت دهه فجر نیز در شهرستان همدان برگزار می شود.

این رقابتها 26 و 27 بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد که متولدین 11/10/71 تا 11/10/74 حق شرکت در آنرا خواهند داشت.

ضمنا این مسابقات در اوزان 57، 63، 70، 78 و به اضافه 78 کیلوگرم انجام میشود و استانهای علاقه مند تا روز شنبه 21 بهمن ماه جاری فرصت دارند تا فهرست اسامی تیم اعزامی خود را ارایه دهند.

مهربان گفت: در جریان رقابتهای کشتی آلیش دهه فجر در کلاله دو تصمیم مهم گرفته شد که یکی برگزاری مسابقات جوانان قهرمانی کشور در رده آقایان به میزبان مشهد مقدس در اسفندماه بود.

ضمن اینکه مقرر شد در نیمه اول اسفندماه، گردهمایی کشتی الیش کشور با حضور کلیه مسوولان – داوران و مربیان در شهرستان کرج و به میزبانی استان البرز برگزار شود.

تعویق جام جهانی فوتوالی در برزیل

انجمن فوتوالی کشورمان اعلام کرد:طی اطلاعیه ای كه از سوی كمیته بین الملل فدراسیون جهانی فوتوالی صادر گردید، جام جهانی این رشته به تعویق افتاد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به درخواست برخی از كشورهای عضو بمنظور تغییر تاریخ برگزاری جام جهانی 2013، فدراسیون جهانی فوتوالی موافقت خود را با تعویق برگزاری این مسابقات كه قرار بود طی روزهای 8-10 مارس 2013 (18 تا 20 اسفند 91) در ریودوژانیروی برزیل انجام شود،اعلام نمود.

لازم بذكر است كه زمان و مكان جدید این مسابقات متعاقباً از طریق كمیته بین الملل فدراسیون جهانی اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در اطلاعیه فدراسیون جهانی آمده است كه با توجه به آمادگی شهر ریودوژانیرو طی روزهای 8-10 مارس 2013 (18 تا 20 اسفندماه 1391)، مسابقات جام جهانی كوچك باحضور هشت كشور برتر جهان در همان زمان برگزار خواهد شد.

70 مربی در کلاس عملی و ارتقا فنی موی تای شرکت کردند

آزمون مربیگری عملی درجه 2و3 و همچنین ارتقا فنی خان 9 و 10 با حضور 70 مربی در مجتمع زیتون تهران برگزار شد که حضور این تعداد علاقه مند در نوع خود کم باسابقه بود.

محمد جلالی مسئول اموزش انجمن موی تای در این خصوص گفت: از شرکت کنندگان آزمون عملی گرفته شد که بنده و بهمراه احمد انجدانی از حاضران امتحان مربوطه را گرفتیم.

وی افزود: حضور این تعداد مربی در جالب توجه و امیدوار کننده بود و قرار است قبولشدگان از تاریخ 18 تا 20 بهمن ماه جاری در دوره تئوری نیز حضور یابند.

مسئول انجمن موی تای در ادامه گفت: قرار است اول اسفندماه امسال نیز کلاسهای بین المللی و پیشرفته مربیگری و داور موی تای برگزار شود.

وی افزود: این کلاسها با حمایت فدراسیون جهانی موی تای در تهران برگزار می شود و در تلاش هستیم تا " استفان فاکس " دبیر کل جهانی این رشته نیز در آن حضور داشته باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز