خبرگزاری کار ایران

سعید فائقی در غرفه ایلنا:

گودرزی مدیر خوبی نبود/واگذاری سرخابی ها مسلما رخ نمی دهد

عضو کارگروه انتخاب گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش معتقد است سلطانی فر زمان خوبی به وزارت رسید و می توان با دغدغه کمی به کارهای اصلی ورزش رسیدگی کند.

سعید فائقی، مدیر باسابقه ورزش کشور و عضو کارگروه انتخاب گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش در دولت روحانی با حضور در غرفه ایلنا راجع به انتخاب سلطانی فر واکنش نشان داد.

وی در خصوص مدیریت گودرزی در وزارت ورزش گفت: دانشگاه هاروارد که به روزترین و علمی ترین دانشگاه در حوزه مدیریت ورزشی است برای حوزه مدیریت "مدیریت به سبک مربیگری" را تعریف کرده اند. مدیریت اصطلاحی است که در لاتین از ورزش امده است. سوارکار برای اینکه اسب را هدایت کند موانعی را ایجاد می کند تحت عنوان مانش. این لغت یونانی است و در لاتین هم گفته می شود منیجمنت یعنی مدیریت. امروز هم پیشرفته ترین نوع مدیریت، مدیریت به سبک مربیگری است. آیا شما دیده اید که بیمارستان را به ورزشکار بدهند؟ یا ساختمان سازی را دست یک پزشک بدهند؟ هرکار مدیریت مختص به خود را می طلبد. درست است که مدیریت حرفه ای شده است اما باز هم یک مبانی اولیه جنش خود را نیاز دارد.

وی افزود: ممکن است در شرایطی مثل انقلاب، سعید فائقی به ریاست برسد اما بعد از اینکه شرایط انقلاب گذشت باید سراغ فرد متناسب با زمان برویم. من معتقدم که اگر نظام ورزش مثل نظام مهندسی و نظام پرشکی شکل بگیرد، آن وقت مدیریت ورزش هم به مدیران ورزش برمی گردد. در خصوص آقای گودرزی هم، او علم داشت اما مدیر خوبی نبود.

فائقی در خصوص موضوع خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: الان که تا پایان سال نمی توان این کار را کرد. سال بعد هم که سال انتخابات است و چنین اتفاقی مسلما نمی افتد. باید منتظر باشیم و ببینیم که در سیاست های رییس جمهور بعدی است یا نه. قانون فعلی تنها اجازه می دهد که مدیریت این دو باشگاه را به صورت پیمانی خصوصی کنید. اگر این اتفاق بیفتد می توان امیدوار بود که بعدا به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. از نظر قانونی هم این امکان وجود دارد. این کار، نخستین گام برای خصوصی سازی است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه سلطانی فر زمان خوبی وزیر شد. ما الان المپیک نداریم، بازی های آسیایی نداریم. تنها مسابقات مقدماتی جام جهانی را داریم که تیم در وضعیت خوبی است. والیبال وضعیت مناسبی دارد و در مجموع حاشیه خاصی در ورزش نداریم. به همین دلیل او با دغدغه کمتری می تواند به کارهای اصلی برسد.

 

کد خبر : ۴۲۶۹۶۵