خبرگزاری کار ایران

بی‌خودی وقتم را صرف نمی‌کنم؛

یوسف کرمی: با کسب پنجمین مدال جهانی رکوردشکنی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۵۹

شیوه جدید، جذابیت خاصی برای تماشاگران دارد/ در تکواندو همه چیز به نفع ورزشکار نیست/ هیچ‌گاه برای انجام کاری مردد نبودم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو تاکید می‌کند که می‌خواهد با کسب پنجمین مدال جهانی، یک رکورد از خودم به جا بگذارد و با همین نیت خود را مهیای مسابقات جهانی مکزیک می‌کند.

یوسف کرمی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص آخرین شرایط خود، وضعیت مصدومیت‌اش و همچنین برنامه آینده‌اش توضیحاتی را داد که در ادامه می‌خوانید:

مصدومیت اخیر شما برطرف شد؟

تکواندو به دلیل اینکه یک رشته درگیرانه است، هیچ‌گاه نبوده که مصدوم نباشیم، وقتی مصدوم نیستم که به استراحت مطلق بپردازم. یک موقعی اگر مصدوم نبودیم، باید نگران شویم چراکه احتمالاً در تمرینات با جدیت کار نکرده ایم.

بعد از ناکامی در المپیک، شرایط خاصی را سپری کردی. آماده حضور در مسابقات جهانی هستی؟

بعد از المپیک و آن آسیب‌دیدگی که داشتم، از برنامه‌هایم عقب افتادم اما بعد از آن در مسابقات آسیایی شرکت کردم.

قصد داری برای همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی مکزیک حضور داشته باشی؟

بله، با تمام قدرت هم در مسابقات انتخابی شرکت خواهم کرد. هیچ‌گاه برای انجام کاری مردد نبودم. اگر حس کردم و این آمادگی را در خودم دیدم که می‌توانم مدال کسب کنم، به تیم ملی ملحق می‌شوم و اما اگر شک داشتم شاید نتوانم مدال بگیرم، هیچ‌گاه پا پیش نمی‌گذاشتم چراکه دخترم و خانواده‌ام برای من بسیار مهم هستند و نمی‌خواهم بی‌خودی وقت خودم را صرف کنم.

بدنبال چه هدفی هستی؟

من 4 مدال جهانی دارم و می‌خواهم با کسب پنجمین مدال جهانی، یک رکورد از خودم به جا بگذارم.

به حضور در المپیک بعدی هم فکر می‌کنی؟

شاید بتوانم در المپیک برزیل هم باشم، اما در حال حاضر به مسابقات جهانی مکزیک و کسب مقام در آن فکر می‌کنم.

کار سختی پیش رو داری؟

صد در صد قهرمانی دنیا از قهرمانی المپیک هم سخت‌تر است. در مسابقات المپیک فقط حساسیت‌ها بالا است، اما رقابت‌های جهانی سنگین‌تر است چراکه نزدیک به 150-160 کشور در آن شرکت می‌کنند.

در مسابقات جهانی مکزیک برخلاف مسابقات آسیایی که گروهی مبارزه می‌کردید، باید دوباره به سبک قدیم به صورت انفرادی رقابت کنید؟

شیوه جدید، جذابیت خاصی برای تماشاگران دارد. در تکواندو همه چیز به نفع ورزشکار نیست، مسوولان فدراسیون جهانی تکواندو تدابیری را اندیشیده اند که تماشاگران هم از دیدن تکواندو لذت ببرند.

مرتضی کریمی جانشین فریبرز عسگری در رأس هدایت تیم ملی انتخاب شد.

استاد کریمی اولین مربی من بود و در گذشته حتی قبل از اینکه در تیم ملی با او کار کنم، سال‌ها در تیم پاس زیر نظر او بودم. استاد کریمی در تکواندو شناخته شده است و سوای اینکه مربی خوبی است، یک روانشناس مجرب هم محسوب می‌شود که ورزشکاران را خوب می‌شناسد و این خود یک امتیاز مثبت است.

برخی اهالی تکواندو مانند افلاکی و مهماندوست به انتخاب کریمی انتقاداتی داشتند؟

به هر حال وقتی انتخابی صورت می‌گیرد، همه موافق آن انتخاب نیستند و برخی هم در جبهه مخالف ظاهر می‌شوند. این قضیه در مورد استاد کریمی هم صدق می‌کند. در کل به نظر من کریمی مربی بزرگی است، نه تنها من بخواهم این موضوع را بیان کنم بلکه بسیاری از مربیان تکواندو و ورزشکاران کشور، به این موضوع اذعان دارند.

به نظر می‌رسد با تدبیر کادر فنی جدید فقط 2 نفر از ملی‌پوشان سابق به مسابقات جهانی مکزیک اعزام می‌شوند و به احتمال زیاد نفرات جوان‌تر جانشین آنها خواهند شد.

به طور صد در صد این موضوع مثبت خواهد بود. شاید نتوانیم در مسابقات جهانی مکزیک یک نتیجه‌ای که انتظار علاقه‌مندان به تکواندوست را کسب کنیم اما آینده‌سازی‌هایی انجام داده‌ایم که در سال‌های بعد، جواب آنها را خواهیم گرفت. بنده هم به عنوان یکی از نفرات با سابقه تیم ملی، تجربیات خودم را در اختیار نفرات جوانتر خواهم گذاشت.

مشکل مالی در فدراسیون تکواندو برای برگزاری اردوها وجود ندارد؟

این مباحث به مدیریت فدراسیون برمی‌گردد. هرگاه از من بخواهند، در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوم و مسایل فنی را پیگیری می‌کنم.

از پاداش‌های مدال‌آوران المپیک سهمی هم به شما رسید؟

نه، به نفرات شکست خورده جوایزی تعلق نگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز