خبرگزاری کار ایران

نماینده مریوان در گفتگو با ایلنا:

سهمیه استخدامی مریوان ناعادلانه است

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۲۸

هم اکنون صدها جوان مریوانی با تحصیلات و مهارت های مختلف به امید استخدام در دستگاه‌های دولتی لحظه شماری می کنند، غافل از اینکه هرساله به خیل عظیم این جوانان، افرادی بیکار و جویای کار افزوده و از میزان سهمیه آن کاسته می شود.

 نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، از میزان سهمیه اختصاص یافته استانداری کردستان به شهرستان مریوان انتقاد کرد.

امید کریمیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: استانداری کردستان اعلام کرده است که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های اجرایی استان، 996 نفر از افراد واجد شرایط را در سالجاری به صورت پیمانی استخدام می کند.

وی تصریح کرد: بنابراین گزارش برای هرشهرستان سهمیه متفاوتی در نظر گرفته شده است،که شهرستان مریوان در پایین‌ترین رتبه استان قرار دارد.

کریمیان افزود: در شهرستان سنندج با جمعیتی بالغ بر 450 هزار و167 نفر (براساس آخرین آمار و سرشماری سال 90)، با 428 سهمیه؛ قروه با جمعیت 136هزار و 961 نفری،81 سهمیه؛ بیجار با جمعیت 93هزار و 714 نفر 81 سهمیه و سقز باجمعیت 210هزار و 820 نفری،81  سهمیه اختصاص یافته است.

وی همچنین از جذب 70 نفر در بانه با جمعیتی بالغ بر 132 هزار و 565 نفر؛ دیواندره 57 سهمیه با جمعیت81 هزار و 963 نفری؛ سروآباد با 57 سهمیه با 49 هزار و 841 نفر جمعیت؛  کامیاران 51سهمیه با 105هزار و 996 نفر جمعیت؛ مریوان 50 سهمیه با 168هزار و 774 هزار نفری جمعیت ودهگلان با جذب 34 نفر با جمعیتی بالغ بر 62 هزارو 844 نفر، در آزمون استخدامی پیمانی دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

کریمیان ادامه داد: به عنوان نمونه میزان سهمیه استخدامی شهرستان بیجار با 93 هزارو 714 نفر جمعیت،81 سهمیه و شهرستان مریوان با جمعیتی بالغ بر 168 هزار و 774 نفر، تنها 50 سهمیه اختصاص یافته است.

نماینده مریوان اظهار داشت: میزان سهمیه های اختصاص یافته در شهرستان‎ها، نوعی عدم توازن و ناهماهنگی ایجاد کرده است و در نهایت به تقسیم ناعادلانه در استان منجر شده است.

وی با ابراز تأسف از این اقدام افزود: هم اکنون صدها جوان مریوانی با تحصیلات و مهارت های مختلف به امید استخدام در دستگاه های دولتی لحظه شماری می کنند،غافل از اینکه هرساله به خیل عظیم این جوانان، افرادی بیکار و جویای کار افزوده و از میزان سهمیه آن کاسته می شود.

کریمیان گفت: با این اقدام شهرستان مریوان از حق مسلم خود محروم می‌شود و اگر تدبیری برای آن اتخاذ نشود، ناعدالتی در استان گسترش خواهد یافت.

نماینده مریوان یادآور شد: بحث فقط ناعادلانه بودن سهمیه استخدامی در این شهرستان نیست، بلکه محرومیت هایی بی شماری است که همیشه و همه جا در مریوان به چشم می خورد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در ادارات و مراکز بهداشتی از جمله کمبود نیروی انسانی در این شهرستان افزود: به عنوان نمونه، کمبود پزشک در مریوان موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده است که این ضعف در شهرستانی 160هزار نفری از نظر انسانی و عقلانی دور از انصاف است.

کریمیان گفت: استخدام در ادارات دولتی، واژه ای بسیار خوشایند برای خانواده هایی است که اشتغال فرزندانشان به دغدغه ای لاینحل تبدیل شده،بویژه برای جوانانی که  تحصیلات دانشگاهی دارند، قصد ازدواج دارند و به یک درآمد اندک و دایم اعتقاد دارند.

نماینده شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس نهم خاطرنشان کرد: اگر قوانین در تمام شهرستان های استان عادلانه و به درستی اجرا شود، شاهد برچیده شدن معضلات و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و...خواهیم بود.

وی در پایان رفع معضل بیکاری را نیازمند تصمیمات منطقی و اصولی دانست و گفت: انتظار ما از مدیر ارشد استان و مسئولان مربوطه این است كه در راستای رفع معضل بیکاری و همچنین محرومیت های بی شمار در این شهرستان اهتمام كافی داشته باشند.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز